depeer schreef:De door jou aangereikte oplossing werkt niet, wat zou er losgeschoten kunnen zijn ??
Dat is moeilijk te zeggen. Ik ga ervan uit dat er ergens toch iets is afgebroken en dat kun je alleen maar checken door het slot te demonteren.
Ik ga er wel vanuit dat de deur wel op slot gaat, dus dat je het motortje van de deurvergrendeling wel hoort bij het afsluiten en openen van de deur met de keycard. Ik weet niet of je handig bent, ik zal hieronder met wat plaatjes aangeven hoe je de deurgreep verwijderd om hem te controleren.
Eerst moet je het plaatje wat over het noodslot (2 in het plaatje, genaamd 'lock barrel') zit verwijderen. Dit kun je doen door de noodsleutel in het kleine gaatje aan de onderkant van het plaatje te steken.
Aan het noodslot zit ook een klein stangetje, let hier bij het monteren ook weer op dat het stangetje weer precies in het slot valt.
Je kunt na demontage de handel controleren of hier iets vanaf is gebroken.
Als dit niet het geval is, dan moet je het slot verwijderen. Hiervoor moet je eerst de deurbekleding aan de binnenkant demonteren.
Als je alle bouten hebt losgedraaid, dan kun je het paneel lostrekken door linksonder het paneel met redelijk veel kracht los te trekken. Niet te bruut, zodat het dubbel buigt, maar ook niet te voorzichtig.
Je kunt eventueel het ruitenschakelaar paneeltje laten zitten, als de bedrading toch te kort is om het paneel weg te klappen, dan kun je vanaf de achterkant van het paneel de stekker wel losmaken.
Hieronder zie je hoe je het slot en de deurgreep module (B) verwijderd.
Hieronder nog een plaatje van het slot en de deurgreep module (B).
Als alles los is gemaakt, dan kun je alles conroleren op afgebroken stukjes plastic of iets dergelijks. Als er niets is afgebroken, dan is vrijwel zeker het slot intern defect, zoals gemonteerd zichtbaar op de foto hieronder en ook de foto hierboven.
Dit slot is echter nieuw niet goedkoop. Als je niet handig bent of niet zeker van je zaak bent, begin er dan niet aan!
Succes!