Pagina 1 van 1

cilinderkop/kleppen

Geplaatst: 18 okt 2005 22:42
door vos
Hallo techneuten.

Ik ben nw op dit forum en ben van plan een laguna aan te schaffen met een G3 installatie.
Inmiddels heb ik er 1 gevonden op ihet nternet. Het is een 1.8. met ong 150.000 km uit de lease, van bj 2001.
Nu bereiken mij div verhalen, zoals je moet er om denken dat rond de 100.00km de kop moet worden vervangen door een gaskop met hardere zittingen en dat ik geen type moet nemen met 2 computereenheden, nl 1 voor de gasinstallatie en 1 voor het motormagnement. Deze beiden communiceren niet goed met elkaar en dat dit een bekend euvel is bij Renault. Het schijnt dat beiden worden vervangen door 1 computermagnement. Doch het werd mij vertelt. Wie kan mij hierop een eerlijk antwoord(en) geven.

Geplaatst: 19 okt 2005 18:23
door Rossy
Het verhaal over de computers is slechts ten dele waar.
De storingen ontstonden doordat de injector simulator van het LPG-systeem niet helemaal jofel functioneerde.
Hierbij wordt dan deze simulator vervangen en niet de 2 computers voor 1.
Bij de huidige generatie Eurogas systemen is dit probleem helemaal de wereld uit.
Deze installaties zijn in samenwerking met Renault ontwikkeld en goedgekeurd, in tegenstelling tot installaties van de andere fabrikanten.

Het verhaal van de cilinderkop gaat hoofdzakelijk op voor de oudere 8 kleps cilinderkoppen, hoewel dat ook vooral aan de rijstijl van de berijder ligt. Er zijn ook auto's bekend die meer als 200.000 km met dezelfde, niet aangepaste, kop gereden hebben, en nog steeds geen problemen vertonen.
De moderne 16 kleps cilinderkoppen hebben veel minder last van het inslaan/inslijten van de kleppen wat deze problemen veroorzaakt.

Wens ik je nog veel succes met de zoektocht naar en aankoop van deze heerlijke voiture.

Antonio.

Geplaatst: 19 okt 2005 19:52
door Remko de W
Precies wat Rossy zegt,
ga voor de 16v motor ,
dan heb je geen problemen met het kleppen stellen...

Geplaatst: 20 okt 2005 08:34
door renault15.17
Ook met een 8 klepper hoef je geen problemen te krijgen hoor, ik heb inmiddels > 216.000 km op LPG op de klok staan en van een koprevisie o.i.d. is nog geen sprake

Geplaatst: 20 okt 2005 18:05
door Rossy
Rossy schreef:Het verhaal van de cilinderkop gaat hoofdzakelijk op voor de oudere 8 kleps cilinderkoppen, hoewel dat ook vooral aan de rijstijl van de berijder ligt. Er zijn ook auto's bekend die meer als 200.000 km met dezelfde, niet aangepaste, kop gereden hebben, en nog steeds geen problemen vertonen.
Dat zeg ik toch.....

Antonio.

aanschaf laguna

Geplaatst: 22 okt 2005 23:01
door vos
Allen die geregeerd hebben bedankt. Vos.