TELLERFRAUDE
Geplaatst: 23 jan 2014 17:06
Afgelopen december heb ik bij een Renault Specialist (VSR) een gebruikte Kangoo 1.6 16V Privilege (Luxe uitvoering) uit januari 2006 gekocht. Het betreft hier een uit Duitsland geïmporteerde Renault. De auto is begin november 2013 op Nederlands kenteken gezet. Op de teller stonden slechts 61460 km (NAP). Ik kreeg destijds het Duitse onderhoudsboekje (Renault Wartungsheft) en het NAP-certificaat overhandigd.
Het autobedrijf had onder de motorkap een sticker geplakt met daarop vermeld dat de distributieriem bij precies 40.000 km was vervangen. Het vreemde is dat daarover niets vermeld staat in het Duitse onderhoudsboekje. Eerder deze maand heb ik per e-mail contact opgenomen met de in het boekje genoemde Renault-dealer. Maar ik kreeg geen respons. Op een gegeven moment heb ik maar aan Renault Duitsland gevraagd of ze me wilde helpen om contact te krijgen met de dealer. En dat had succes.
Tot mijn schrik kreeg ik van servicemedewerkster Sandra van de desbetreffende Renault-dealer te horen, dat mijn Kangoo nooit bij dat bedrijf in onderhoud is geweest. De gebruikte dealerstempel blijkt vals te zijn. Volgens het boekje zou de vorige eigenaar vier jaar na aanschaf zijn overgestapt naar B&K Service GmbH. Maar ook dat bedrijf heeft mij inmiddels laten weten dat mijn Kangoo daar nooit in onderhoud is geweest.
De RDW weigert overigens om mij het voormalige Duitse kenteken te geven. Als je de RDW via de website hebt benaderd dan word je door hun callcenter gebeld. Ik ondervond alleen maar tegenwerking. Deze Rijksdienst verbergt zich achter regeltjes. En de NAP is eigenlijk één grote zeepbel.
Gisteren kreeg ik van Sandra zomaar de onderstaande kilometerstanden toegezonden. Zij had ze voor mij opgevraagd.
08/2007----------37470 KM
09/2007----------37918
04/2009----------70588
05/2009----------71559
01/2010----------80556
04/2010----------83053
10/2010----------89961
01/2011----------93234
02/2011----------93775
02/2013---------102858
Ik sta werkelijk perplex. Hoe komt de NAP aan die 61460 km? Waarom heeft de Renault Specialist niet opgemerkt dat de bijgeleverde “Wartungsheft” vals blijkt te zijn? Ik heb nota bene 7.750,00 euro voor deze auto betaald.
Wat nu?
Het autobedrijf had onder de motorkap een sticker geplakt met daarop vermeld dat de distributieriem bij precies 40.000 km was vervangen. Het vreemde is dat daarover niets vermeld staat in het Duitse onderhoudsboekje. Eerder deze maand heb ik per e-mail contact opgenomen met de in het boekje genoemde Renault-dealer. Maar ik kreeg geen respons. Op een gegeven moment heb ik maar aan Renault Duitsland gevraagd of ze me wilde helpen om contact te krijgen met de dealer. En dat had succes.
Tot mijn schrik kreeg ik van servicemedewerkster Sandra van de desbetreffende Renault-dealer te horen, dat mijn Kangoo nooit bij dat bedrijf in onderhoud is geweest. De gebruikte dealerstempel blijkt vals te zijn. Volgens het boekje zou de vorige eigenaar vier jaar na aanschaf zijn overgestapt naar B&K Service GmbH. Maar ook dat bedrijf heeft mij inmiddels laten weten dat mijn Kangoo daar nooit in onderhoud is geweest.
De RDW weigert overigens om mij het voormalige Duitse kenteken te geven. Als je de RDW via de website hebt benaderd dan word je door hun callcenter gebeld. Ik ondervond alleen maar tegenwerking. Deze Rijksdienst verbergt zich achter regeltjes. En de NAP is eigenlijk één grote zeepbel.
Gisteren kreeg ik van Sandra zomaar de onderstaande kilometerstanden toegezonden. Zij had ze voor mij opgevraagd.
08/2007----------37470 KM
09/2007----------37918
04/2009----------70588
05/2009----------71559
01/2010----------80556
04/2010----------83053
10/2010----------89961
01/2011----------93234
02/2011----------93775
02/2013---------102858
Ik sta werkelijk perplex. Hoe komt de NAP aan die 61460 km? Waarom heeft de Renault Specialist niet opgemerkt dat de bijgeleverde “Wartungsheft” vals blijkt te zijn? Ik heb nota bene 7.750,00 euro voor deze auto betaald.
Wat nu?