Pagina 1 van 1
Bij welke kilometerstand Kangoo inruilen?
Geplaatst: 27 aug 2008 16:05
door Cyberbabe
Wij hebben met onze Renault Kangoo 1.6 16V Privilège uit april 2004 80.000 km. gereden.
"Vroegâh" was het slim om je auto in te ruilen vlak voor hij een ton op de teller had staan. Maar nu spreek ik over echt jaaaaren geleden.
Wat is tegenwoordig een slim moment? Oftewel: wat zou een Kangoo op benzine en met al z'n onderhoudsbeurten netjes gehad nou eigenlijk makkelijk moeten halen qua kilometerstand?
Ben heel benieuwd.
Geplaatst: 27 aug 2008 21:48
door ericon
Doel je op de inruil zodat je het minst financieel laat vallen, of de technische levensduur?
Financieel was dacht ik 3 jaar, ....technisch ?, heb vorige week mijn oude scénic ingeruild met 200.000 kms op de
teller, zonder problemen.
Wel met uitstekend onderhoud!, mijn inziens had de motor nog vlot 100.000 km mee kunnen gaan.
Vroeger was het een smet als de auto "een ton"had gelopen, tegenwoordig is dat al lang achterhaald.
In uw geval kan zo'n 1.6 met gemak 200.000 aan.
Wel moet je rekenen op meer onderhoudskosten o.a de vorm van distributieriem (5 jr of 120.000k).
Geplaatst: 27 aug 2008 21:58
door Cyberbabe
Het gaat ons om de technische inruil.
Wel schijnen we binnenkort ook de remschijven te moeten vervangen (ze worden te dun ...

).
En dus die distributieriem. Maar als dat alles is en we kunnen die extra kosten over nog eens 5 jaar uitsmeren, dan valt dat nogal mee, denk ik.
Bedankt voor de reactie.
Geplaatst: 28 aug 2008 07:09
door ericon
Als je de auto nog 5 jaar wil rijden lijkt me dat met die stand geen probleem.
En 80.000 met schijven vind ik al zeer knap.
Veel s6 met de auto (mooie uitvoering trouwens)
Geplaatst: 28 aug 2008 07:42
door Cyberbabe
Wij vinden het ook vreemd van die remschijven. Zeker als je bedenkt dat ik nog nooit een noodstop heb moeten maken, ik bewust op de motor probeer af te remmen en verder best rustig rijd. Ik heb ABS, maar of ie het doet? Dus geen gekke acties. Het was ook geen reden om niet door de APK te komen, maar toch.
We laten het dus ook maar even zo.
Dank voor het compliment. We zijn ook erg blij met onze keuze. Zeker met een klein kind en een grote hond een heel fijne auto. Wat er allemaal in kan! Het is bijna absurd

Geplaatst: 28 aug 2008 12:00
door renault15.17
(Ik heb je onderwerp even verplaatst naar het Kangoo gedeelte.)
Technisch gezien hoef je niet bang te zijn voor hoge kilometerstanden tegenwoordig. Maar wel het benodigde onderhoud uitvoeren natuurlijk.
Geplaatst: 28 aug 2008 18:11
door mechanic
80.000km is niks voor de k4m motor.
Maar vind het gek dat je verbaasd bent over dat je remschijven te dun worden. Als een band kaal is moet je die ook vervangen, is ook een slijtage deel net als een remschijf. De distributieriem incl waterpomp, en de remschijven+blokken kosten je bij een niet merkdealer nog geen 1000euro. Natuurlijk komt er ook nog ander onderhoud bij, maargoed het is een bruikmiddel.
Een k4m moet best een tijdje mee kunnen gaan, maar ook deze gaan defect. Sommige bij 100.000km, andere bij 200.000km. Valt niks over te zeggen.
kangoo
Geplaatst: 29 aug 2008 17:52
door CPTR
@mechanic
Gaan bij deze 1.6 16V niet vaak de bobines kapot?
Bij de Scenic in ieder geval wel.
Maar goed, ik vind dat ze tegenwoordig geen slechte motoren meer bouwen bij renault (behalve die dan op maandagochtend!). Dus toen ik voor de keus stond voor dezelfde scenic met 40.000 of 120.000 heb ik die met het hoogste kilomtersaantal gekozen.
Geplaatst: 31 aug 2008 10:57
door mechanic
De bobines gaan bij elke benzine motoren veel defect, afhankelijk van het merk ervan.
De meeste motoren, vooral de diesels en de IDE zijn echt hopeloos. Van wat ik ervaar op mn werk. 1.5 dci die met 10tallen tegelijk binnenvallen met defecte lagerschalen bij 90.000km, 2.2dci waar gewoon gaten in het blok geslagen zijn, 3.0 DCI ff hogedrukpomp defect, allemaal kosten plaatjes van €1000-en.
Daarom koop ik zelf ook geen renault, gezien dat we bijna alleen maar enstige problemen te zien krijgen. Ik zeg ook niet dat elke renault dit heeft, maar het gebeurt echt té veel.
De oudere modellen zoals de safrane, laguna 1 etc zien we wel veel terug met enorme km-standen.
Geplaatst: 31 aug 2008 15:50
door Pleiades
Ik maak defecte bobines juist vaak mee met volkswagen en bmw
