Pagina 1 van 1
Total is beter voor mijn diesel 19 D
Geplaatst: 20 apr 2010 22:17
door de mon
Ik denk dat het cetaangetal van Total beter wordt herkend door mijn dieselpomp nu hij harder optrekt.Ik denk dat de vervroegingen en de schuifpositie beter liggen bij dit Franse merk brandstof dat zijn eigenschappen misschien in heel de EU handhaaft.Aan wie moet ik dit nu weer vragen?
Geplaatst: 26 apr 2010 21:55
door ClioScenic
Hallo,
Voor mijn privé voertuigen geen TOTAL meer!
Heb voor mijn firmawagen een TOTAL-tankkaart.
Heb een tijd geleden, toen ik nog een scenic had, serieuze problemen gehad met de diesel van TOTAL.
Was een fout van TOTAl zelf, en de dieselpomp moest worden vervangen.
Bij TOTAL hadden ze teveel bio-additief bij hun diesel gedaan, waardoor de diesel bij ijskoude temperatuur te dik werd voor de dieselpomp en deze dus vastliep.
Ook voorheen waren er problemen met de excellium-diesel van TOTAL en verschillende dieselmotoren van oa Toyota, VW, Renault... De garagehouders moesten dit stilzwijgen van TOTAL, terwijl er verschillende motoren defect raakten.
Sindsdien geen TOTAL meer voor mijn eigen voertuigen, komt daarbij dat TOTAL vééél te duur is, en hun pompstations dikwijls te wensen overlaten.
Groeten
Geplaatst: 27 apr 2010 00:05
door de mon
Ik ben giteren nog gaan tanken 30 l bij dit station.Het blijkt Esso te zijn ipv total.Daar mijn wagen nu beter trekt zal de brandstof toch van beter kwaliteit zijn.Alle esso 's ga ik toch in mijn gps plaatsen.
Geplaatst: 27 apr 2010 09:57
door DHL
Ik vraag me eerlijk gezegd af of je zo'n miniem verschil wel kan voelen... Ikzelf tank overal zo een beetje. Als de bak leeg is moet hij weer vol. Nog nooit verschil gevoeld. Denk dat het verschil ergens tussen de oren zit sorry.
Wat wel correct is is dat bepaalde automerken het niet goed doen zoals hierboven reeds beschreven. Ook de Nieuwere Renaultmotoren hadden hier inderdaad last van...
Misschien ben ik verkeerd he, of niet gevoelig genoeg hiervoor... ben benieuwd wat anderen hierop zeggen.
Kan een wagen sneller worden naargelang het merk brandstof hij gebruikt?
Geplaatst: 27 apr 2010 12:36
door CPTR
Hmm sneller? Ik weet het niet, het is denk ik voornamelijk wat je zegt tussen de oren. Ik denk dat als m'n Scenic van 11 sec naar de 100 km/h het in 10 seconden gaat doen, ik het ook niet merk

.
Wat ik wel duidelijk heb gemerkt dat je van de benzine bij de verschillende merken zuiniger of minder zuiniger rijdt. Heb een aantal malen de goedkoopste 95 bij Shell getankt en een aantal keer bij Tango, en dan kom ik met de Tango toch echt verder.
Geplaatst: 27 apr 2010 18:43
door de mon
Ik ben er zeker van dat hij meer koppel heeft bij Esso.Zelfs bij 400 kg geladen heeft mijn Kangoo diesel nog power in het gaspedaal Bij 3° vitesse zie ik de kilometernaald nog deftig klimmen wat voorheen nietwaar was met Q8 of Avia.1 vraagje nog;zit er onder mijn 1900 diesel '99 nu een CAT onder of een roetfilter onder?Wat ik wel hoor is dat hij een beetje meer lawaai maakt aan de uitlaat onderaan.Hangt dit nu samen met mijn meer pk 's?
Geplaatst: 28 apr 2010 23:54
door mark en ivonne
mischien niet leuk om te horen maar veel dingen gaan vlak voor ze stuk gaan beter presteren
en dat geluid kan ook een lekke uitlaat zijn
en een roetfilter zit er zeker niet onder
mijn kangoo ligt standaard geladen met circa 250kg en komt altijd lekker met het verkeer mee ook in zijn 3
en die krijgt meestal total te drinken
Geplaatst: 29 apr 2010 08:54
door DHL
Hehe... die meer pk's. Denk dat je zou verschieten mocht je hem op een testbank zetten... Nog nooit meegemaakt dat brandstof zo een duidelijk verschil zou maken. Wel al meegemaakt dat wagens stuk gaan door brandstof...
Misschien liet je kortelings een onderhoud uitvoeren en had je een hele vuile luchtfilter of zo? Of, als er een kat onder je wagen hangt, deze volledig verstopt was en nu gebroken ligt... Ik noem maar wat er in me opkomt he..
Geplaatst: 30 apr 2010 23:59
door de mon
Ik heb gisteren Maes 30 L getankt en is bij deze is mijn Kangoo zo sterk niet meer.Mijn leraar mechanika heeft gezegd dat dit een roetfilter is.Omwille van de kleine afmeting van de pot twijfel ik toch ook sterk aan een CAT en ook aan de afwezigheid van een lambdasonde.(sommige leugentjes gaan een eigen leven leiden).Er bestaat wel zoiets als een Audi V 8 diesel (common rail) met 2 CAT 's en voor en na een lambdasonde en een luchtmassamete,twinturbo(euronorm 5)
Alleen bij een radial jet pomp (common rail)kan men voor- ,hoofd- en na inspuitingen geven,