Pagina 1 van 1
distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 06 jul 2011 16:34
door rudykangoo
hoi
heb mijn kangoo d55 van 1999 1900cc nieuwe koppakking gestoken heb de distributieriem er terug opgelegt maar nu start die niet
nokkenas op 12u en kardanas op 6u maar hoe moet die diezel pomp nu iemand tekening of verstaanbare uitleg op mijn riem staan geen tekens meer
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 06 jul 2011 23:54
door de mon
Op een nieuwe tandriem staan streepjes.Je geraakt dan verder en is beter gemaakt dan.
Je moet de krukas toch op punt stellen via de enige goede methode.Naast de peilstok L onderaan zit een torxbout.Verwijderen en er een boor 8 of 10 mm insteken.Als de piston van 1 of 4 in het BDP staat zou de boor in de krukas moeten schuiven.De lijntjes van de tandriem leg je overeen met de inkepingen van de poelies van nokkenas,pomp en krukas.Normaal draai je dan de motor rond met de hand voor de goede distributieverhouding en de riemspanning.
Ben jij toevallig die mail gezonden heeft(kmvreter@) ?
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 07 jul 2011 00:15
door de mon
De ene is Bosh,de andere roto.Mss mislukt pictures plaatsen.
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 07 jul 2011 10:52
door rudykangoo
Foto-0046.jpg
He de mon
Ja was ik dat die mail verstuurde
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 09 jul 2011 17:00
door rudykangoo
hoi
heb kardan geblokeert met een boor van 10 daarna nokkenas goed gezet heb de riem eropgelegt maar als ik de streepjes juist zet heb ik een verschil van 2 tanden op de kardanas streepjes waren nog zichtbaar op riem dus geen andere riem gebruikt.heb het eerst de riem gezet op de streepjes maar hij wou nog niet starten daarna heb ik hem gelegt met het verschil van die tanden en hij starte ook niet
kan het zijn dat de kardanas nog een draai moet doen of niet
groetjes rudy
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 09 jul 2011 21:26
door de mon
Ahoy,ik had je een mail gestuurd met de merktekens voor de distributie.Het moet korrect zijn anders doe je iets stuk.
De boor kan in meerdere plaatsen ingrijpen in de krukas.Ik dacht dat het merkteken van het krukastandwiel op 7 of 8 uur moet staan.Hopelijk heb je de motor met de hand rond gedraaid voor controle.Desnoods draai je er gloeibougies uit zodat hij soepel rond draait.
Je kan dan nog altijd een verstuiverleiding iets los zetten ter controle of er mazout aanwezig is.
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 10 jul 2011 14:25
door rudykangoo
Heb je die mail naar
kilmvreter@msn.com gestuurt want ik heb die niet ontvangen, kun je hem nog eens sturen.
heb hem met de hand rond gedraait en daarna proberen te starten geen reaktie, diezel krijgt hij nu en gloeiers werken.
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 10 jul 2011 19:44
door de mon
De jpeg geraakt er niet in.Gsm foto wel.
f8q D-riem.jpg
Re: distributie mazoutpomp 1900 van 1999
Geplaatst: 11 jul 2011 13:43
door rudykangoo
Bedankt voor de uitleg en de foto
hopelijk lukt het nu beter
ik laat iets weten