Stationaire loop onrustig (Kangoo 1.5DCI 2003)
Geplaatst: 16 okt 2014 23:17
Ik heb sinds Mei dit jaar een Kangoo 1.5 DCI - 82pk (Express)....met (nu) pas 144.000 km op de teller. (NAP)
Vanaf het begin dat ik hem heb...heeft hij 1 klein mankementje en dat is dat hij bij stationair draaien (rond 750 rpm) opeens gaat hikken...even heel kort toeren omhoog maakt naar 1000 rpm en dan slaat hij af.
Dit doet hij niet elke keer, of hij nu warm of koud is maakt niks uit.
Als ik dan meteen opnieuw start, heeft hij wat moeite om aan te slaan...na zo'n 4 seconden doorstarten slaat hij weer aan en loopt daarna dan weer keurig stationair.
Ook tijdens rijden met lage toerentallen (1200-1500) voel je dat hij niet gelijkmatig rijdt....in hogere toerentallen heb je geen last meer.
De DCI start koud in 1x meteen goed, loopt dan ook meteen mooi rond....en hij trekt goed door in de hogere toerentallen, heb er in Duitsland even de 170 mee aangetikt, dus dat lijkt mij dik in orde.
Het is een uitvoering uit midden 2003, maar nog met de oude neus (gril), wel alles elektrisch bediend en airco.
Bij de Renaultdealer hebben ze hem uitgelezen en niks vreemds kunnen ontdekken....dus daar ben ik ook niet wijzer van geworden....wellicht dat iemand hier weet wat dit kan zijn ?
En heeft deze uitvoering soms een extra elektrische pomp in de tank zitten....waar het probleem zou kunnen ontstaan ?
Vanaf het begin dat ik hem heb...heeft hij 1 klein mankementje en dat is dat hij bij stationair draaien (rond 750 rpm) opeens gaat hikken...even heel kort toeren omhoog maakt naar 1000 rpm en dan slaat hij af.
Dit doet hij niet elke keer, of hij nu warm of koud is maakt niks uit.
Als ik dan meteen opnieuw start, heeft hij wat moeite om aan te slaan...na zo'n 4 seconden doorstarten slaat hij weer aan en loopt daarna dan weer keurig stationair.
Ook tijdens rijden met lage toerentallen (1200-1500) voel je dat hij niet gelijkmatig rijdt....in hogere toerentallen heb je geen last meer.
De DCI start koud in 1x meteen goed, loopt dan ook meteen mooi rond....en hij trekt goed door in de hogere toerentallen, heb er in Duitsland even de 170 mee aangetikt, dus dat lijkt mij dik in orde.
Het is een uitvoering uit midden 2003, maar nog met de oude neus (gril), wel alles elektrisch bediend en airco.
Bij de Renaultdealer hebben ze hem uitgelezen en niks vreemds kunnen ontdekken....dus daar ben ik ook niet wijzer van geworden....wellicht dat iemand hier weet wat dit kan zijn ?
En heeft deze uitvoering soms een extra elektrische pomp in de tank zitten....waar het probleem zou kunnen ontstaan ?