Pagina 1 van 1

Kangoo I LV-wiel speling

Geplaatst: 10 dec 2016 15:31
door de mon
Kangoo OO
Diesel 19D
Auto wordt onbetrouwbaar ,heeft vreemd stuurgedrag. Zeker zit het in het linkse voorwiel . Meteen denk je gewricht stuur of de onderste . Opgekrikte wielen laten niks speling zien.
De achterste bus heeft rondom wel een kransje . Het lijkt of die uitgescheurd, los erin zit. En heb ik niet de kracht met schroevendraaier om speling te maken.
Die andere kant zijn triangel(rechts), daar zie ik niks rubber in die bus zitten. Wellicht rot of rubber weg zodat de 2 triangels samen vreemd stuurgedrag geven. Het lijkt of je zweeft over de weg.

Re: Kangoo I LV-wiel speling

Geplaatst: 11 dec 2016 00:07
door de mon
2 nieuwe draagarmen à 25 ga ik al kopen en plaatsen. Die rotule en rubber bussen zijn dan vernieuwd.
Heeft hij't dan nog dan worden die bovenste taatslager en rubber vernieuwd.
Daarstraks nog gereden en met rechts wiel op putje geeft ook raar stuurgedrag. Alsof ge vroeger met diagonaal banden op spoorvorming reed. Is niet normaal zo.

Re: Kangoo I LV-wiel speling

Geplaatst: 11 dec 2016 09:42
door mechanic
Zijn de banden nog mooi rond,geen bult of schuin gesleten loopvlak?

Re: Kangoo I LV-wiel speling

Geplaatst: 11 dec 2016 10:45
door kaleido 1
Draagarmrubbers komen vaak voor , maar speling is niet goed te constateren als de wielen vrij in de lucht hangen , alles staat dan onder spanning , dus wiel in rijstand en dan alles controleren.
Fuseekogel stuurkogel en draagarmrubbers zijn de punten voor speling in het onderstel , tevens is het wiellager een optie , dit is dan wel vrijhangend te constateren.

Re: Kangoo I LV-wiel speling

Geplaatst: 16 dec 2016 17:49
door de mon
Scharen zijn nog steeds niet aangekomen . Nu ik het defect ken heb ik minder schrik ,ook op de verhoogde bermen minder ik iets meer.
Maar ik vraag mij af wanneer je die scharen(bussen) defenitief moogt vast zetten . Auto moet op zijn wielen staan + extra vooruit bollen wanneer hij van de krik komt . - Of moet het 't midden zijn van max in- en uitgeveerd zijn ?
Om de uitwaartse slag en inwaartse slag te kennen zou je de spiraalveer moeten verwijderen . Zo zou je de graden kunnen weten van de scharen . Op de helft de scharen dan vastzetten(theoretsch zou de bussen 't minste afzien denk ik)

Re: Kangoo I LV-wiel speling

Geplaatst: 16 dec 2016 18:33
door mechanic
Draagarmen vastzetten in rijtoestand,dus als de auto op de wielen staat. Of mbv een krik dit nabootsen.