Pagina 1 van 1

Motor kangoo express 65d (2001) slaat af.

Geplaatst: 17 jan 2017 18:11
door stef audenaert
Hey Iedereen.

Paar weken geleden plots problemen met mijn renault kangoo (express 65d) uit 2001. Auto heeft 130.000 km. Ik heb er nu wel op 6 maanden 22000 mee gereden. Stationair draaide hij onregelmatig (viel soms zelfs stil) en in lage toeren rijden was ook geen optie want viel dan ook stil. Hij hikte, kreeg precies te weinig lucht of brandstof en stotterde enorm.
Egr klep is deze zomer afgekoppeld want die was kapot, dus daar kan het niet aan liggen.

Wat heb ik allemaal gedaan: Inlaatspruitstuk proper gemaakt (zat vol met vuil). Dieselfilter en luchtfilter vervangen en dieselmagic in de tank gedaan. In het dieselfilterhuis zat beetje vocht en metaalresten (geen idee hoe dit kan). Motor draaide terug vlot en zonder problemen.
Heb er een dag mee kunnen rijden zonder problemen.
Deze morgen ging ik naar de winkel, geen enkel probleem. Ik wil vertrekken en de motor start, draait 2 seconden en valt dan stil. Vlak voor dat hij stilvalt gaat het lampje van elektronische storing branden. Dit zo een keer of 10 na elkaar om dan toch te blijven draaien. Zij het minder stabiel als er voor. DIeselfilter nagekeken en zit geen vuil of vocht in.

Nu, kan het zijn dat er nog ergens een tweede dieselfilter ergens zit aan mijn tank zelf, samen met de dieselpomp? Want in de autowinkel hadden ze 2 type's brandstoffilter voor mijn auto. De ene herkende ik, groot en smal, want die had ik er uitgehaald. De andere was een stuk minder hoog en iets breder. Die herkende ik niet en heb ik dus ook niet gekocht.
Kan het dus zijn dat ik nog ergens een dieselfilter heb en die dan ook moet vervangen? Kan mij inbeelden dat als de ene vuil is de andere dat ook wel heeft.

Of heeft er iemand anders een idee omtrent dit probleem. Eens as hij start kan ik er wel vlot mee rijden, maar is niet echt betrouwbaar dus.

Groeten,

Stef

Re: Motor kangoo express 65d (2001) slaat af.

Geplaatst: 17 jan 2017 21:11
door de mon
Ik heb een Lucas pomp, die vervroeging heb ik eens vervangen omdat mijn auto zomaar zelf gas gaf en de motor soms kuren had. ik tikte daar dan telkens op als hij kuren had . Dat klein ziftje zit ook in dat doosje dat je mee zou moeten vervangen. Is wisselspanning en heb draadjes gesoldeerd ivm met onjuiste stekker.
Omdat ze gaat tikken bij kontakt aan wil niet zeggen dat ze goed is .
Omdat ik maar deels ontkoppelde en in 1° staan en startte(onwetend) ,ging de motor te laag in toeren ipv direct naar stationair. Dat geel lampje brandt dan en motor loopt dan rauw.
Het herstelt zichzelf en je kan dan normaal rijden.Hetzelfde gebeurt met lucht in de leiding,motor geraakt niet meteen op stationair bij starten.
En heb je die egr mechanisch ,gasdicht af gesloten ? ('n prettig werkje)