Pagina 1 van 1

Probleem met startonderbreking.

Geplaatst: 04 jun 2008 18:53
door wekke
Het volgende gebeurde...

Al een redelijk lange tijd had ik problemen met de startonderbreking.
Bij het aanschakelen van het contact bleef deze pinken.
Het volgende heb ik ontdekt
Als ik de afstandsbediening induwde terwijl ik het contact omdraaide ging het altijd wel van de eerste keer.

Wat gebeurde er toen, ik reed naar de bakker, legde de auto stil en sloot de prtieren met de afstandsbediening.
Buitengekomen uit de bakker opende ik de portieren met diezelfde afstandsbediening.

Sleutel in het contact maar niets hielp, startonderbreking ging na het opzetten direct continu branden.
Auto raakte niet meer gestart.
Te voet naar huis dus, met de afstandsb. afsluiten ging plots ook niet meer.

Thuis aangekomen reserve sleutel afgehaald en terug naar de auto.
Nog steeds hetzelfde, afstandsbed. ging niet en starten nog minder.

Garagist erbij gehaald.

Heeft batterrij van de wagnen afgekoppeld en na een minuutje terug aangekoppeld, alles werkte terug perfect.

Wat was het probleem en kan dit terug komen?
De knipperende startonderbreking heeft een tijdje weggeweest maar komt stilletjesaan terug, wat moet ik hiermee?

Dank voor eventuele antwoorden.

Geplaatst: 04 jun 2008 21:35
door renault15.17
Dit is een probleem dat voorkomt bij veel Kangoo's en Clio's van de bouwjaren ± '95 - '99. De goedkoopste oplossing is om de startblokkering uit te (laten) schakelen.

Geplaatst: 04 jun 2008 22:14
door wekke
Ik dacht dat hij bouwjaar 2001 was, het gaat hier over een Kangoo.

Hoe kan je deze laten uitschakelen?
Kan je dit zelf?

Geplaatst: 04 jun 2008 22:19
door renault15.17
Voor die vraag was ik al bang.... dat weet ik niet :oops: . Heren monteurs?? Kan je dit zelf??

kangoo

Geplaatst: 04 jun 2008 22:37
door mark en ivonne
ik heb ook een kangoo uit 2001 de start onderbreker kan er niet uit of uitgezet worden
is mij al meerdere malen verteld bij diverse garage's en hier op het forum
de garage'waren 2 dealers en 3 onafhankelijke garage bedrijven

Geplaatst: 05 jun 2008 00:57
door Justus
Een herkenbaar probleem. Mijn ervaring met een Megane RT 2.0 van 1998: Als de motor uit is en de sleutel in het contactslot, zal hij na enige minuten niet meer starten. Rode lampje blijft branden. Sleutel eruit, auto sluiten met a.b., daarna weer openen, daarna gewoon weer starten, geen probleem. NB: stuur niet in stuurslot laten zitten.

Met de tweede sleutel werkte dat niet. Achteraf bleek er een contactje in die sleutel los te zitten, kwestie van soldeerbout gebruiken. Nieuwe batterij had ik toen dus niet hoeven plaatsen wat ik in eerste instantie had gedaan.

Als je met de startblokkering ecu gaat prutsen, kun je wachten op ernstiger problemen, nooit doen! Auto is dan onmogelijk te starten, dure reparatie nodig, die je zonder Renaulttestapparatuur nooit kan uitvoeren!