Pagina 1 van 1
brandstofprobleem kangoo
Geplaatst: 16 jan 2010 19:15
door frank1
reeds verschillende malen pechdienst moeten bellen om te starten , het probleem volgens de concessiehouder is een BEPAALD MERK van diesel die een klep doen kleven in de brandstofpomp ,dit komt alleen voor bij dit type brandstofpomp ,uiteindelijk zit er niets anders op dan de pomp te reinigen en eventueel een toevoegproduct bij te voegen tot dit uitgewerkt is tot ge terug dezelfde problemen krijgt ,,raar maar waar !!! heeft iemand hier ook dergelijke problemen en hoe is het op te lossen ???
thx
Geplaatst: 16 jan 2010 21:49
door DexterXL
Lijkt mij als ze weten dat de pomp problemen geeft, dat ze daar een modificatie voor hebben gemaakt,
dus dan zou een gemodificeerde pomp de (dure) oplossing zijn.
Geplaatst: 16 jan 2010 23:47
door JJ-Line
En welk merk diesel is dat dan? toevallig dat van de Macro??
Geplaatst: 17 jan 2010 08:26
door frank1
het is geen diesel van Makro ook geen witte pomp diesel zoals ze het noemen maar eerder een wel bekend merk dat vooral langs autostrades aanwezig is , reeds 2 garagehouders van renault gecontacteerd en het dieselmerk is daar bekend
Gisteren 16/01/2010 nog net gestart gekregen bij 0 graden celcius ,deze morgen bij 5 graden vlot kunnen starten ,hiermee is bevestigd dat temperatuur een invloed heeft .
groeten
Geplaatst: 17 jan 2010 09:27
door DexterXL
Aha, dus het zit in de brandstof zelf, dus zou je alleen in de winterdagen met een extra toevoeging in de tank
van dit probleem af kunnen zijn, dit is bij de automaterialenzaken te verkrijgen

Geplaatst: 17 jan 2010 09:43
door frank1
aangezien het hier om een firma en leasingwagen en met tankkaart contract bij dat welbepaald dieselmerk en pechdienst,,,, duurt het nogal lang eer er een oplossing is , deze week wordt de brandstofpomp nog eens gespoeld en zien we wel wat er van komt en zet ik het resultaat op dit forum
grtn
Geplaatst: 17 jan 2010 11:20
door WillemS
Het lijkt erop dat je nog zomerdiesel krijgt bij die pomp!!
In diesel zit een klein beetje paraffine deze stolt bij lage temperaturen (net kaarsvet). In winterdiesel zit een toevoeging die de paraffine vloeibaar houdt.
Mijn advies is tank bij een pomp met grote omzetten, of voeg zo nu en dan een flesje Forte Diesel Fuel System Cleaner toe.(goed maar duur). SUC6
Geplaatst: 17 jan 2010 13:44
door frank1
Er is duidelijk iets met dat type pomp aan de hand , de Kangoo heeft 45.000 km op de teller en is bouwjr 2009 ,met vorige wagens steeds van het zelfde merk getankt en nooit problemen gekend , kan je verzekeren dat het merk een heeeeeel grote omzet heeft en het zou me sterk verwonderen moesten ze nu nog zomerdiesel leveren langs de autostrades .
grtn
Geplaatst: 17 jan 2010 15:05
door WillemS
Als je wagen van 2009 is, dan zou ik deze aanbieden bij de dealer, want dan kan deze je probleem binnen de garantie oplossen. SUC6
Geplaatst: 31 jan 2010 09:40
door frank1
De brandstofproblemen zijn reeds een 10 tal dagen achter de rug door een ander dieselmerk te tanken ,alle startproblemen zijn opgelost zelfs bij vorst . ik rijd nu met een "tijger " in de tank
raar maar waar ,,,zijn er bij andere modellen van renault ook dieselpompen ingebouwd van het type Kangoo 2009?
grtn
Geplaatst: 31 jan 2010 10:33
door DexterXL
Ik weet wel bij mijn Scénic dat als ik een ander merk tank als Shell, dat hij dan stationair minder mooi loopt,
maar dat ligt niet aan de pomp

Geplaatst: 31 jan 2010 10:51
door WillemS
De huidige mileu-eisen zijn zodanig streng dat de regelapparatuur al reageert op een geringe wijzinging in de samenstelling van de brandstof. Uitproberen loont echt!!
En het regelmatig toevoegen van een reinigingsmiddel aan de brandstof al helemaal !!
Geplaatst: 01 feb 2010 16:39
door ClioScenic
Had dit vroeger ook eens aan de hand met Diesel van TOTAL...