Pagina 1 van 1

Kangoo F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 17 jul 2010 16:38
door de mon
(Lucas pomp met gaskabel)Ik ben het stilletjes aan beu aan het worden dat gestomp bij het acceleren.Volgens mijn diesel-man kan het weer vanalles zijn:Het blokje opzij v/d pomp,antiluchtverontreinigingsklep,verstuiversensor,.......Uitlezen was volgens hem een goede 1° stap in plaats van alles zomaar kris kras te vervangen.Bij goed warme motor heb ik minder problemen met de Kangoo.

Re: F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 20 jul 2010 11:38
door de mon
Warm is het probleem weg.Bij koude motor houdt hij nog in bij optrekken.Over 3 weken terug had ik een nieuw luchtfilter geplaatst daar deze een goudgele kleur had vermoedelijk van de carterdampen die er door moeten.Ik heb geen luchtmeter achter de luchtfilter staan die mijn brandstofmengsel bepaalt.Door koolaanslag:--Blijf gloeien zodat het mengsel willekeurig ontbrand----egr klep sluit slecht-----roetfilter geraakt deels dicht.Een luchtfilter ga ik meer vervangen en de egr ga ik ook vervangen omdat de veer door warmte haar kracht verliest.Als het onzin is moet ge het niet lezen.

Re: F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 23 jul 2010 15:34
door de mon
Om mijn probleem van inhouden van koude motor bij optrekken na te zien zou ik : er evtl wat kruipolie in het spruitstuk spuiten als hij zijn kuren heeft.Als de motor dan normaal doet zou het in pomp of verstuivers zitten.Wat ik ook verdenk is de kabel van de choke die altijd gespannen staat.Bij meerdere kangoo 's heb ik al gezien dat er een klepje weg is uit de bovenkant van de elektro pneumatische relais die onderdruk stuurt naar de choke.Of de kabel moet gespannen zijn of slap zijn bij koude motor is ook een raadsel .

Re: F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 21 feb 2011 19:42
door RoofVogel
zijn er bij jullie misschien ook tip hoe het luchtfilterhuis kan worden verwijderd?
Ik herken en heb mogelijk dezelfde problemen.

Ik wil ook de `egr laten reinigen, of met wat uitleg en tekeningen is het zelf te doen.

Dus graag wat foto's of links naar uitleg.

Bedankt lui!!!

Re: Kangoo F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 21 feb 2011 22:00
door de mon
De voorste 2 boutjes van het luchtfilterhuis zie je zitten.De achterste 2 boutjes zitten door het spruitstuk en zijn moeilijker bereikbaar.Alle sw 10.De luchttemperatuursensor kun je uit het rubber trekken.Die van de egr weet ik niet meer.Bekijk wat foto 's

Re: Kangoo F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 20 apr 2011 21:36
door RoofVogel
ik zal het van het weekend een wat nodige aandacht geven, voor zover bedankt voor de reacties

Re: Kangoo F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 23 apr 2011 21:20
door de mon
Met een proper slang zou je eens in de exit van de egr moeten blazen met de mond.Het moet afsluiten.
Reinigen kun je roet met remmenreiniger.

Re: Kangoo F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 15 mei 2011 15:59
door RoofVogel
Nou het is gelukt, maar het resultaat is nog niet echt te vinden in de snelheid, mogelijk het verbruik.
Er was wel iets vreemds aan de hand namelijk:

In de inlaat poorten van het filter welke aansluiten op het spruitstuk zitten flink dichtgekoekt, veel roet.
Nu heb ik alles zo goed als mogelijk schoongemaakt en de motor loopt een stuk rustiger, maar snelheid en kracht is niet verbeterd.

Nu mijn nieuwe vraag, waar komt die vette roet substantie vandaan, zit dat in mijn kleppen, mijn inlaatlucht, of wie weet het!!

Voor dusver. hoor graag van jullie

Re: Kangoo F8Q motor houdt teveel in

Geplaatst: 15 mei 2011 16:31
door de mon
Roetfilter(1° uitlaatpot) zal wel deels verstopt zitten.In de vakhandel heeft men een additief hiervoor.Tegenwoordig noemt men het regeneratie.Met speciale producten laat men de wagen buiten sofwarematig harder draaien.
Bij toevoeging in de tank zal het een week,weken duren totdat hij beter gaat.Zelf ondervonden.