Pagina 1 van 1
KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 28 sep 2010 21:39
door de mon
Ik heb al ergens geschreven dat mijn choke kabel altijd gespannen staat.De verwittiging van niet gedoofde lichten werkt ook niet meer.Het schuddend stationair had ik alleen als ik de snelweg had gedaan.Na een poosje draaide hij weer perfect.Nu draait de motor altijd stationair labiel.Waar moet ik beginnen.Het draadje van de 3° verstuiver eens uitmeten,Alle stekkers eens opschuren.Mankeert mijn vliegwielsensor.Wat kan ik zelf doen
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 28 sep 2010 22:00
door WillemS
Ik neem aan dat je een Diesel rijdt?!
Dan zou ik het inlaat gedeelte eens kuisen en check ook het luchtfilter op vervuiling.
Eventueel kan je nog een diesel fuel conditioner in de tank doen om inwendig de leidingen te reinigen
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 28 sep 2010 23:17
door de mon
ok ,luchtfilter is 1000 km oud.Ik dacht nog even aan de gashendel met zijn o-ring en busje bij de rotatiepompen.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 29 sep 2010 14:08
door de mon
Ik ben nog even op zoek geweest naar oplossingen.Wartels 1 voor 1 losdraaien.Oxykat even losdraaien.Klepspeling nazien, purflux element plaatsen,gaspositiesensor 1 mm verdraaien,.Werk genoeg dus tot nu toe.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 29 sep 2010 20:16
door Rojo69
Heb je al eens aan het controleren van de tandriemspanning gedacht?(neem aan dat de distibutie met een riem gaat)
Suc7.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 29 sep 2010 22:06
door de mon
Speling tandriem?Ken ik nog niet.de pomp en de nokkenas draaien met de hand nogal nukkig rond.Dan zou bij een traag toerental + de speling riem er een wisselend inspuittijdstip plaatsvinden?1 van de weekends ga ik schroeven.Ik zal het bij het lijstje voegen.Klepspeling is er ook zeker bij.Misschien passen mijn dikte plaatjes van mijn volvo op de kleppen.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 29 sep 2010 22:19
door Rojo69
Kan best zijn dat er een spanrol of poulie los aan het lopen is.
Suc7.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 29 sep 2010 23:23
door de mon
De riem is bij de dealer over 15 K vervangen.Die gasten hebben toch een reputatie hoog te houden en zullen de lagers wel vervangen en de riem spannen met zo een spanner die werkt op het geluid van de riemspanning.Natrekken gebeurt ook wel bij deze vaste spanrol.Wat zit er zoal in;een glijwiel,glijrol en een spanrol.Wat kost trouwens zo 'n spanner met geluid,kan je die ook gebruiken voor de lastige multiriem?
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 01 okt 2010 13:54
door de mon
Wat ik vandaag gemerkt heb is als mijn tank nog 3 puntjes aanduid .De rustige nullast is er terug.(tankbeluchting).Straks kieper ik er een blikje dieselreiniger in.

Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 06 okt 2010 20:24
door Rojo69
Al verder gekomen met het labiele toerental, gashendel, choke kabel, verwittiging van niet gedoofde lichten, luchtfilter, oxykat, klepspeling, purflux element, gaspositiesensor, tandriemspanning, pomp en de nokkenas nukkig draaien, tankbeluchting, blikje dieselreiniger.....?
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 09 okt 2010 23:25
door de mon
Morgen zondag zie ik hem na.Ralenti is nu weer stabiel(Total getankt,3/4 vol).De auto durft soms zelf gas geven.(Ik heb toch geen elektrische schuif in de pomp)

Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 10 okt 2010 15:47
door de mon
De boel ligt open .Inlaat is goed zwart.Egr ook.Werkt nog en is nu gereinigd.Weet iemand hoeveel volt de vacuumrelais is? + en - staat erop:HOM 100788.Bij 12 Volt heb ik kortssluiting.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 10 okt 2010 19:56
door de mon
8,5 V staat er op de voltmeter.Ze zijn nu alle 2 ontzet.De egr lekte idd.Met remmenreinger heb ik de klep gekuist.De inlaat is sterk vervuild.Deze + de klepspeling is voor volgende keer.Het riempje heb ik 'n beetje aangetrokken.De choke + egr blijft nu afstaan.Het resultaat mag er zijn.Bij aantrekken van de koudstarthendel gaat hij nu minder in toeren.Ik ben blij dat ik er aan geschroefd heb.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 11 okt 2010 15:16
door de mon
Ik heb de klepseling opgemeten en de Inlaat van de 1° = > 0,5 en < 0,10 .De rest hangt rond de 0,15 .In het archief kwam Ik Nash tegen met zijn kleppen en problems.Mijn pastillen van volvo passen niet.De regeling zal gebeuren met de volgende nieuwe riem.Hij rijdt nu al beter,stabieler toerental en kan meer snelheid halen op de snelweg.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 11 okt 2010 21:17
door de mon
nog even dit ;bij gespannen kabel staat de koudstart af.De speling v/d 1° cil inlaat = groter dan 1/20 mm en <1/10mm.De uitlaten zitten rond de 40 tienden.Een laatste vraagje nog:moet de nokkenas los om de dikteplaatjes uit de bekers te krijgen?
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 12 okt 2010 17:11
door Rossy
De stelplaatjes zijn te verwijderen zonder de nokkenas te lichten.
Dit kan je doen door de nok volledig omhoog (dus de klep volledig dicht) te zetten en dan met een schroevendraaier de stelplaat los te tikken en sterk magneetje de stelplaat te verwijderen.
Antonio.
Re: KGCO stationair instabiel
Geplaatst: 12 okt 2010 20:55
door de mon
ok.ik heb wel gezien dat de nok daar maar 1/3 breed is.Langs de vrije zijde zou de pastille verwijderd kunnen worden met trekstaal.De pastille zal wel plakken door de oliefilm,daarom de tik.Ik heb nog zo een tang die rond de nokkenas gaat met Stalen punten voor het systeem van Golf,volvo,peugeot (bekertjes met 2 uitsparingen).Thanks voor de info