Pagina 1 van 1
stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 27 nov 2010 08:46
door jaenke
Bij stationair toerental stottert de motor soms nu als je gewoon rijd of een klein beetje gas geeft is het gedaan .ook als ik manueel pomp is het ook gedaan.heeft iemand enig idee wat er kan schelen. en heeft iemand een idee waar ik een soort vraagbaak vindt van de kangoo .
Alvast bedankt.
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 27 nov 2010 09:39
door WillemS
Vaak is vervuiling de oorzaak van slecht lopen bij stationair(gasklephuis).
Een vraagbaak is in Frankrijk te koop.
Revue Technique Automobile(
www.etai.fr) nummer 610 16191(diesel) 632 17724(Benzine)
kosten plm. 22,00 euro.
SUC6
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 27 nov 2010 10:37
door jaenke
Bedankt is het te doen om dit zelf te reinigen of niet.
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 27 nov 2010 11:48
door WillemS
Hier kan ik geen oordeel over geven, weet niet om welk type het gaat en of je sleutelervaring hebt of niet.
Bij het normale onderhoud van de wagen in een goede garage wordt dit bij een grote beurt gedaan.
SUC6
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 12 feb 2011 16:26
door mgke
Even kijken of er hier iemand is die me kan helpen
ik heb een kangoo 19D van 2001
bij het rijden en stationair draaien stottert de motor,,, er zitten geen luchtbellen in de leiding
dit heb ik al nagekeken,,wanner je de motor stillegt en terug start komt er veel roet uit de uitlaat
en ruikt hij als een slecht afgestelde verwarmingsketel op mazout
als ik s'morgens de motor start en ik zou er de hele dag mee rijden ,,,,dus zonder stilzetten ,,,dan hapert er niets ,
zet ik de motor 1 keer stil en start hem terug dan begint de ellende
zou er iemand zijn die me hiermee kan helpen
in de garage zeggen ze dat het de pomp is ,,,zou kunnen ,,maar als ik de 1ste keer start dan scheelt er niets ,,het is pas vanaf de 2de keer starten dat het begint
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 13 feb 2011 15:04
door BramvT
mgke schreef:Even kijken of er hier iemand is die me kan helpen
ik heb een kangoo 19D van 2001
bij het rijden en stationair draaien stottert de motor,,, er zitten geen luchtbellen in de leiding
dit heb ik al nagekeken,,wanner je de motor stillegt en terug start komt er veel roet uit de uitlaat
en ruikt hij als een slecht afgestelde verwarmingsketel op mazout
als ik s'morgens de motor start en ik zou er de hele dag mee rijden ,,,,dus zonder stilzetten ,,,dan hapert er niets ,
zet ik de motor 1 keer stil en start hem terug dan begint de ellende
zou er iemand zijn die me hiermee kan helpen
in de garage zeggen ze dat het de pomp is ,,,zou kunnen ,,maar als ik de 1ste keer start dan scheelt er niets ,,het is pas vanaf de 2de keer starten dat het begint
In de 20 jaar dat ik met diesels rijd, heb ik nogal eens meegemaakt dat er valse lucht in de aanvoerleiding komt (door ouderdom)....danwel dat het brandstoffilter ergens niet goed afsluit waardoor je ook dit soort klachten kunt krijgen.
Of bijvoorbeeld een defect knijpballetje (wat er in mijn 1.9 DTI zit om de diesel op te pompen).
Ik zou daar eerst eens naar (laten) kijken bij een dieselspecialist, voordat je met de dure brandstofpomp aan de slag gaat.
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 15 feb 2011 20:06
door de mon
Stottert hij als je optrekt,soms niet,soms wel?
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 16 feb 2011 16:56
door mgke
de motor stottert altijd,bij het optrekken ,,tijdens het rijden ,,altijd
maar opgelet dit heeft hij pas als de motor een keer stilgezet geweest is ,,,
als ik smorgens start en ik zou hem de hele dag laten bollen dat zijn er geen problemen
wordt de motor stilgezet en terug gestart dan begint het
er zit zeker geen lucht in de leiding
Re: stotteren kangoo 2001
Geplaatst: 16 feb 2011 21:32
door de mon
Lukraak gaat niet direct.Egr gasdicht?Roet filter deels verstopt.3° verstuiver die zijn melding niet goed doet.In de pomp zitten ook wat sensors; temperatuur brandstof,druk brandstof,elektrische vervroeging.Men had ook nog de servicemelding 4737 A(ringetje voor opname element rotor)De fouten die ik zelf heb hersteld was;half gebroken draadje van stopsolenoide en slechte egr.Voor de rest is er nog die relais onder de batt die durft inbranden