HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6
Geplaatst: 19 jul 2016 16:37
Hallo allemaal,
Ik zit nu in Spanje met een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn Espace met 207.000 dkm op de klok gaf vorige week op de dag van vertrek naar Spanje aan dat er iets mis was met de inspuiting en emissie. Auto reed op dat moment nog goed maar ik merkte wel dat hij er langer over deed voordat hij aansloeg bij starten. Gelukkig was ik nog in Nederland dus ik naar een universele garage (Renault had geen tijd....)
Na enig onderzoek kwam eruit dat er een nokkenassensor kapot was. Het was diegene waar je gemakkelijk bij kon (als je voor de auto staat en naar het voorruit kijkt degene rechtsvoor).
De sensor vervangen, foutcodes gewist en direct op vakantie. De hele weg heeft de auto het prima gedaan. We zijn in 1 ruk naar Spanje gereden, 1:10, 1400km. Wel zwaar beladen.
De eerstvolgende dag startte de auto wederom slecht. Ik moest 3 a 4 keer starten alvorens hij aansloeg en elke dag lijkt het wel moeizamer te gaan. Soms moet ik een paar keer op het gaspedaal drukken om hem aan de praat te krijgen, soms vol gas tijdens starten. Dan ruik ik benzine en ik heb ook al een keer meegemaakt dat hij volgens mij op 5 cilinders liep gedurende 30 seconden.
Als de auto eenmaal loopt dan kan ik gedurende de dag prima starten en rijden. Ik kan uren de auto parkeren en daarna zonder problemen starten. Ook loopt de motor mooi rond.
Het lijkt dus wel alsof hij geen brandstof krijgt als hij koud is of als hij minimaal 12 a 16 uur stil heeft gestaan. Alsof er een leiding is die langzaam leegloopt o.i.d. (klep? Motortje defect?)
Ziet iemand een verband in dit verhaal? Ben een beetje bang dat hij op een dag helemaal niet meer start.
Misschien niet onbelangrijk te melden; ik kreeg de indruk dat de Renault nokkenassensor niet leverbaar was en dat er een Nissan sensor gebruikt is. Reparateur denkt over de telefoon aan een bobine maar dan zou hij toch beroerd moeten lopen (als hij loopt)?
Groetjes,
Paul
Ik zit nu in Spanje met een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn Espace met 207.000 dkm op de klok gaf vorige week op de dag van vertrek naar Spanje aan dat er iets mis was met de inspuiting en emissie. Auto reed op dat moment nog goed maar ik merkte wel dat hij er langer over deed voordat hij aansloeg bij starten. Gelukkig was ik nog in Nederland dus ik naar een universele garage (Renault had geen tijd....)
Na enig onderzoek kwam eruit dat er een nokkenassensor kapot was. Het was diegene waar je gemakkelijk bij kon (als je voor de auto staat en naar het voorruit kijkt degene rechtsvoor).
De sensor vervangen, foutcodes gewist en direct op vakantie. De hele weg heeft de auto het prima gedaan. We zijn in 1 ruk naar Spanje gereden, 1:10, 1400km. Wel zwaar beladen.
De eerstvolgende dag startte de auto wederom slecht. Ik moest 3 a 4 keer starten alvorens hij aansloeg en elke dag lijkt het wel moeizamer te gaan. Soms moet ik een paar keer op het gaspedaal drukken om hem aan de praat te krijgen, soms vol gas tijdens starten. Dan ruik ik benzine en ik heb ook al een keer meegemaakt dat hij volgens mij op 5 cilinders liep gedurende 30 seconden.
Als de auto eenmaal loopt dan kan ik gedurende de dag prima starten en rijden. Ik kan uren de auto parkeren en daarna zonder problemen starten. Ook loopt de motor mooi rond.
Het lijkt dus wel alsof hij geen brandstof krijgt als hij koud is of als hij minimaal 12 a 16 uur stil heeft gestaan. Alsof er een leiding is die langzaam leegloopt o.i.d. (klep? Motortje defect?)
Ziet iemand een verband in dit verhaal? Ben een beetje bang dat hij op een dag helemaal niet meer start.
Misschien niet onbelangrijk te melden; ik kreeg de indruk dat de Renault nokkenassensor niet leverbaar was en dat er een Nissan sensor gebruikt is. Reparateur denkt over de telefoon aan een bobine maar dan zou hij toch beroerd moeten lopen (als hij loopt)?
Groetjes,
Paul