Pagina 1 van 1

2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 17 mar 2018 12:50
door HansHabiecht
We hebben sinds een aantal weken de storing melding "Inspuiting controleren" . De turbo sensor is vervangen en de turbo is ook vervangen. Maar de storing blijft terug komen. We hebben inmiddels 2500,00 euro aan kosten uitgegeven. Kan iemand ons verder helpen. Want de dealers kunnen ons niet verder helpen en blijven vaag over de storing uitlezing. Heeft iemand ook deze problemen gehad met de 2.0 DCI motor?.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 17 mar 2018 18:43
door mechanic
Zou toch eens goed met de dealer in conclaaf gaan.
Je brengt een auto met een storing,laat voor €2500 repareren,en de auto heeft nog steeds dezelfde storing.
De 'inspuiting controleren' is nogal een brede storing,kan van alles zijn. Is lastig oordelen,maar van een dealer mag je meer verwachten.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 08:53
door larsdijkstra 16v
Mijn idee ook, dit is heel vaag zo. Dan ben je als dealer niet heel capabel en meedenkend als je zo de kosten laat oplopen, en het is nog steeds niet opgelost...

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 10:38
door HansHabiecht
De geschiedenis is wat complexer. De eerste keer dat de melding kwam is de storing uitgelezen door een niet Renault dealer en kwam de turbo sensor als fout melding naar voren. Dit was vlak voor we op vakantie gingen naar Spanje. Na een flinke proefrit leek het probleem verholpen. Maar omweg naar spanje kwam de melding terug in België. Toen we een tweede heuvel opreden bij Stavelot. Toen zijn we terug gereden naar huis en heeft onze vaste garage (geen Renault dealer) de auto voor uitlezing naar een Renault dealer gebracht. Deze heeft naar zijn zeggen niets kunnen vinden alleen de software bijgewerkt. Weer een flinke proefrit gemaakt langer dan de vorige keer en bleek het verholpen. Wij weer op weg naar Spanje. En we stranden weer op exact dezelfde plaats in België. Toen hebben we de ANWB in geschakeld en is de auto naar een grote Renault dealer in Verviers (België) gebracht. Wij kregen van de ANWB 21 dagen vervangend vervoer en konden dus zo onze vakantie vervolgen. En de Dealer in België zou de auto repareren. Daar kwam uit de uitlezing van de storing dat de turbo kapot was en is die door de Belg vervangen. Op de terugweg hebben we de auto weer op gepikt in België, 2500,00 euro betaald en toen we net Nederland inreden kwam de storing weer op. Belgische dealer direct gebeld en bood aan om terug te komen. Maar wij hebben toen besloten om het verder in Nederland af te handelen omdat we geen zin hadden om weer een aantal dagen in België door te brengen. Nu laten we de storing morgen weer uitlezen door een Renault dealer en kijken wat er nu als storing uitkomt.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 10:44
door mechanic
Dat werpt een heel ander licht,een kundige deaĺer kan je zeker verder helpen.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 10:53
door Noreply
Vorig jaar heb ik die melding ook gehad. Bleek bij mij de egr-klep te zijn.

Http://www.renaultforum.nl/forum/post17 ... ng#p174134

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 10:59
door HansHabiecht
OK Zal het doorgeven. Nu nog een kundige dealer vinden.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 13:28
door Thomas84
Wat ook wel eens voor wil komen is dat de rubberslangen welke het drukverschil over het roetfilter meten lek zijn. Deze worden door de hitte tijdens het regenereren poreus en scheuren hierdoor in. Afhankelijk welke slang er lek is kan deze de storing veroorzaken. Die van mij was ook ingescheurd, had alleen nog geen storingsmelding. Op een Duits Espace forum dit veel voorbij zien komen bij de 2.0 dCi met de bijkomende storing. Ik heb dit voor de zekerheid toen gecontroleerd en kwam er toen achter dat die van mij ook ingescheurd waren.
Ook kan hierdoor je roetfilter verstopt raken omdat het drukverschil niet goed meer gemeten kan worden. De meeste krijgen eerst deze storing met daaropvolgend de melding dat het filter verstopt zit. Je kan dit uitlezen maar is nog makkelijker dit op een brug te bekijken. Je kan er namelijk zo bij.

Afbeelding
Afbeelding

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 13:39
door HansHabiecht
Bedankt had dit probleem ook van Jozef gekregen van het Franse forum. Zullen we zeker bekijken morgen.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 14:17
door mechanic
Mag toch aannemen dat je bij een turbo vervanging,of daarvoor,dit soort zaken controleerd.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 14:26
door Thomas84
....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 18 mar 2018 15:30
door mechanic
Er zit een forum tussen. Beetje monteur kijkt hierna,en heeft zn ogen open tijdens een reparatie/diagnose.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 20 mar 2018 16:05
door HansHabiecht
Gisteren auto op de brug gehad. Slang van het roetfilter ziet er goed uit. Morgen naar de dealer voor een uitlezing. Wordt vervolgt.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 20 mar 2018 20:53
door Thomas84
Ben benieuwd wat er uit komt. Hopelijk valt t allemaal mee en is t wat kleins (lees goedkoop).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 20 mar 2018 22:14
door larsdijkstra 16v
HansHabiecht schreef:De geschiedenis is wat complexer. De eerste keer dat de melding kwam is de storing uitgelezen door een niet Renault dealer en kwam de turbo sensor als fout melding naar voren. Dit was vlak voor we op vakantie gingen naar Spanje. Na een flinke proefrit leek het probleem verholpen. Maar omweg naar spanje kwam de melding terug in België. Toen we een tweede heuvel opreden bij Stavelot. Toen zijn we terug gereden naar huis en heeft onze vaste garage (geen Renault dealer) de auto voor uitlezing naar een Renault dealer gebracht. Deze heeft naar zijn zeggen niets kunnen vinden alleen de software bijgewerkt. Weer een flinke proefrit gemaakt langer dan de vorige keer en bleek het verholpen. Wij weer op weg naar Spanje. En we stranden weer op exact dezelfde plaats in België. Toen hebben we de ANWB in geschakeld en is de auto naar een grote Renault dealer in Verviers (België) gebracht. Wij kregen van de ANWB 21 dagen vervangend vervoer en konden dus zo onze vakantie vervolgen. En de Dealer in België zou de auto repareren. Daar kwam uit de uitlezing van de storing dat de turbo kapot was en is die door de Belg vervangen. Op de terugweg hebben we de auto weer op gepikt in België, 2500,00 euro betaald en toen we net Nederland inreden kwam de storing weer op. Belgische dealer direct gebeld en bood aan om terug te komen. Maar wij hebben toen besloten om het verder in Nederland af te handelen omdat we geen zin hadden om weer een aantal dagen in België door te brengen. Nu laten we de storing morgen weer uitlezen door een Renault dealer en kijken wat er nu als storing uitkomt.
Was het überhaupt wel een kapotte turbo dan...? Dan betaal je 2500 en is het probleem nog niet opgelost...

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 21 mar 2018 16:36
door HansHabiecht
We blijven in de buurt van de turbo. Uitlening melde dat de regelklep van de turbo stuk was. Er was een nieuwe op voorraad dus kon direct vervangen worden. Laten we hopen dat het probleem opgelost is.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 02 jun 2018 20:05
door Thomas84
Is er nog iets uitgekomen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 02 jun 2018 20:20
door HansHabiecht
Na deze vervanging van de magneetklep was dev storing niet meer terug gekomen. Maar ik vond dat de auto niet meer zo lekker reed als voor all deze perikelen. Ik vertrouwde de auto niet meer dus is hij ingeruild.

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 03 jun 2018 10:48
door Thomas84
Wat is de vervanger geworden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Geplaatst: 03 jun 2018 11:17
door HansHabiecht
Een Kia Venga.