Pagina 1 van 1

recirculatieklep klappert

Geplaatst: 08 mei 2006 22:17
door PeJe
Mégane fase 2 van 1999 RXE.

Nu valt mij op dat de recirculatieklep klappert. soms

Als ik de de portieren sluit (of een vrachtwagen voorbij rijd) hoor je dat het klappert.
En als ik de auto op het contact zet hoor je het brommen ( het sluiten van de klep) zich een 3 a 4 x zich herhaald en stopt weer.

Zijn er tandwieltjes iets dergelijks kapot.
En is dit probleem te verhelpen, zo ja hoe.

Naar mijn idee moet de ruitenwisser er af en het stuk kap waar het interieurfilter onder zit er af.
en dan?.....

Geplaatst: 09 mei 2006 23:29
door renoldie
er is idd vertanding stuk.
Je moet de hele kachelunit er uit halen om er fatsoenlijk bij te kunnen. Dit is niet zo moeilijk als er geen airco op zit.
Met airco zul je eerst het aircosysteem leeg moeten halen om de unit te kunnen verwijderen.
Ik heb vorige week de klep vastgezet door het bedieningstandwiel vast te kitten (auto met airco).
Zonder airco is er ook geen recirculatieklep? :oops:

Geplaatst: 10 mei 2006 18:39
door PeJe
Nou de mijne heeft dus wel airco, en is afgelopen winter opnieuw gevuld (airco dus).
Nou dan wacht ik wel tot het helemaal niks meer doet, hij doet het zo nu en dan.

Geplaatst: 10 mei 2006 19:15
door Rossy
De stelmotor is wel te vervangen zonder het kachelhuis eruit te halen.
Is wel een k#t klus voor iemand met niet al te grote handen, maar het kan.
Verder dien je de oorzaak van het kapot gaan te verhelpen.
Hiervoor dien je een nieuwe aanslag te maken van een stripje metaal.
Hiervoor dient wel het kachelhuis gedemonteerd te worden.
Hiervoor is een Service Mededeling uitgegeven met de maten van deze aanslag.

Antonio.

Geplaatst: 11 mei 2006 12:38
door renoldie
stelmotor gaat niet stuk, maar de vertanding van de klep.
Althans, die ik gezien heb.

Geplaatst: 11 mei 2006 16:17
door PeJe
Nou ik hoor net wel its a #el of a job.

Op dit ogenblik is het goed nu hoor ik het geklapper niet, maar het kan best zo zijn dat ik het met een maandje of 2 weer hoor.

Maar het vreemde is ik hoorde het ook als ik de auto op contact zette. (hij gaat naar een 0-punt zeker)
En nu(even niet) hoor ik dat niet, en dat vind ik ook best wel vaag.

Geplaatst: 29 sep 2006 14:21
door Edwin1971
Ook ik heb dit probleem, dacht er even bij te kunnen door de ruitenwissers te verwijderen. Maar hoe verwijder je die?????

Geplaatst: 13 okt 2006 18:53
door Remko de W
goedkoopste oplossing is de klep uit te schakelen,
dit doe je door de auto op contact te zetten en dan bovenop het kachelhuis,
de stekker er af te halen...

wel eerst de klep in de juiste stand zetten...

Geplaatst: 16 okt 2006 18:32
door renoldie
dat gaat alleen niet werken als de vertanding van de klepbediening stuk is, wat meestal het geval is.

Geplaatst: 06 jan 2007 01:00
door Pjotr
Heeft iemand wel eens het kachelhuis eruit gehaald? Die van mij klappert ook. Bij de dealer zeiden ze dat een ervaren monteur er 5 uur voor nodig had om de klep weer vast te zetten (mijn stelmotor draait wel, maar doet niets met de klep). Hij heeft me ook afgeraden om dat te doen, omdat het arbeidsloon veel te duur zou worden. Ik wil het zelf wel doen, maar als een monteur er al 5 uur mee bezig is... Kun je er vanuit de motor bij of moet het dashboard eraf?

Gruutn

Peter

Geplaatst: 06 jan 2007 09:36
door Remko de W
renoldie schreef:dat gaat alleen niet werken als de vertanding van de klepbediening stuk is, wat meestal het geval is.
wel waar, want de vertanding die kapot is zit meestal aan de andere kant.
zet de klep open,haal de stekker eraf en je bent er vanaf.

je kunt dan alleen niet meer de klep dichtzetten, zodat je altijd de lucht van buiten krijgt.
dus niet meer in de file achter een dieseltje gaan rijden... :D


@pjotr,hier is er al veel over geschreven,
zoek maar even op recirculatieklep
www.meganeclub.nl