Pagina 1 van 1

Megane Scenic 1996 (LPG) rijdt slecht op benzine

Geplaatst: 03 jul 2006 15:18
door mauricenl
Hallo Renault-fielen,

Wij hebben een probleem met onze Scenic, waar de dealer maar geen antwoord op heeft.

Het rijden op LPG gaat redelijk goed, je moet wel opletten dat de motor vlak na het starten niet afslaat,... en het lampje van de electronische storing brand(grafiekje), waardoor de motor af en toe wat onregelamtig stationair loopt.....maar goed. :?
Wanneer je op benzine (wilt) rijden, brandt het controle lampje (grafiekje) van de technische storing en is er bijna neit mee te rijden. Het lijkt net of er iemand elke keer de stekker even uittrekt..... Het uitlezen van de computer leerde ons dat het een mankement zou betreffen van de 2de en 3de injector. Dus die hebben we vervangen.

HeHet resultaat: hprobleem is niet erger geworden, maar ook niet beter! :cry: Het gekke is dat dit probleem zich is gaan voordoen nadat we de kleppen hebben laten stellen (bij de dealer). Maar deze zegt dat het daar helemaal niets mee te maken kan hebben.

Hebben jullie soortgelijke problemen gehad? :?: Of kent iemand dit probleem,.... en nog beter hoe lossen we dit op?

Ik verneem graag jullie suggesties.

Alvast bedankt

Maurice

Re: Megane Scenic 1996 (LPG) rijdt slecht op benzine

Geplaatst: 27 nov 2006 19:12
door ronijho
De BDP- sensor is zeer vaak een boosdoener bij dit soort problemen. Je kunt lang onderzoek laten verrichten, maar een sensor en stekker kosten samen 50 euro, dus voor weinig geld heb je een grote kans op verbetering. Zelfs als de uitlezing bij de garage goed is, zijn er toch problemen opgelost door het vervangen van de sensor.
Je kunt meer lezen op www.problemcar.nl

Graag gedaan

Geplaatst: 27 nov 2006 20:45
door renoldie
Zit hier een dubbel bobine op?
Zou kunnen dat er een is gesneuveld tijdens het kleppen stellen (bobine moet dan uitgebouwd worden).
Ook gezien dat met uitlezen de 2de en 3de cilinder wordt aangegeven. (Een bobine voor cilinder 1 en 4 en een voor 2 en 3.)

Geplaatst: 28 nov 2006 09:58
door mauricenl
Nou na een keer of drie terug geweest te zijn bij de garage Zeeuw - Delft en een paar honderd Euri's armer,... was het probleem nog steeds niet opgelost. Ik werd heel erg boos en op dat monment komt er een werkplaatschef langslopen.

Die nam even de tijd om ons verhaal aan te horen. Ik vertelde dat het probleem eigenlijk gekomen is nadat de kleppen gesteld werden door hun! Zegt die monteur oooo,.. wacht even waar staat uw auto?! Loopt er naartoe en trekt een stuk kabelboom los van de sensors, bekijkt de stekkers en prikt daar wat in en legt het kabelboompje opnieuw neer.

Zo zegt die, kijk de monteur die de kleppen heeft gesteld heeft de kabeboom verkeerd-om gelegd, waardoor wanneer de motor kantelt de stekkers iets uit de sensor getrokken wordt. En dan treedt er een foutmelding op en gaat de motor sputteren.

Inderdaad de auto rijdt weer als een zonnetje, op zowel LPG als op benzine.

Op mijn reclamatie van de eerder gemaakte kosten, kwam geen restitutie. Want volgens hun zeggen "de onderdelen zijn immers al vervangen"...... Nou je begrijpt Renault Garage de Zeeuw te Delft, kan wat mij betreft in de stront zakken!