Pagina 1 van 1
remmen
Geplaatst: 21 apr 2013 21:11
door jvantreijen
Model/uitvoering :renault megan grandtour
Bouwjaar :2012
Brandstof :diesel
ik had naar 34000 km nieuwe remmen nodig kan dit doordat de automatische handrem te strak heeft gestaan er was geen extra slijtage aan banden en er is gewoon meegereden
Re: remmen
Geplaatst: 22 apr 2013 08:17
door -stijn-
Eff inpikken hier:
Model/uitvoering :renault megan bose edition
Bouwjaar :2012
Brandstof :diesel
Na ongeveer 40.000 km kregen we een foutmelding storing remsysteem.Naar de dealer gegaan en bleek dat de voorste remmen versleten zijn. Is dit normaal??
Re: remmen
Geplaatst: 22 apr 2013 12:26
door Scenic2000
Wat is normaal ?
Bij ons zijn er die om de 20 a 30 000 km remmen nodig hebben achteraan .(de cowboys met lease wagens )
Laat ons zeggen dat de remmen tssn 40000 en 100000 ( vooraan )meegaan naar gelang de rijstijl en veelvuldig stoppen (files,stadsverkeer). achteraan tssn 20 a 60000 km .Iedere rijstijl is anders .
Door de automatische handrem kan je niet meer slijtage van de blokken krijgen .
De fout in remsysteem komt door een te laag remvloeistofpeil .
soms wat te laag bijgevuld vanuit fabriek .
Mvg Kurt
Re: remmen
Geplaatst: 22 apr 2013 12:48
door -stijn-
Scenic2000 Wij doen vooral stads verkeer daarmee dat onze remmen na 50.000 km vooraan vervangen.
De garage zij dat hierdoor de foutmelding opgelost moet zijn, over en te laag remvloeistofpeil hebben ze niets gezegt.

Re: remmen
Geplaatst: 22 apr 2013 12:53
door Scenic2000
Wanner de remmen ( pompen ) terug worden geduwd voor vervangen van de blokken komt het remoliepijl naar boven .
Wat soms al is voorgevallen is een lek van het koppelingscircuit en dan komt niveau ook te laag .
deze zit nml op het zelfde reservoir aangesloten .
Mvg Kurt
Re: remmen
Geplaatst: 26 apr 2013 22:55
door grandscenicman
jvantreijen schreef:ik had na 34000 km nieuwe remmen nodig kan dit doordat de automatische handrem te strak heeft gestaan er was geen extra slijtage aan banden en er is gewoon mee gereden
Die elektronische handrem staat standaard op een bepaalde waarde om in alle gevallen te kunnen waarborgen dat je niet vooruit- of achteruit bolt . In principe kan dit enkel vanuit de fabriek (in Frankrijk ? ) aangepast worden , maar dat wordt niet gedaan om bovenvermelde reden....
Het is eerder wel algemeen zo dat de remblokken sneller aan vervanging toe zijn ..........net door al die elektronika
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij mijn vorige GSIII de voorste remblokkken nog +- 6 mm dik waren na 33.000 km ..............en dat de achterste een paar keer GRATIS vervangen werden omdat het wel eens gebeurde dat de remblokken niet volledig terug open gingen ( door de automatische handrem...) . Zolang er geen enkele remblok veel meer versleten is , is er niks aan de hand .
