Carterventilatie onderdruk
Geplaatst: 26 jul 2014 20:02
Mijn Megane II 2.0 16V AUT EURO4 van bouwjaar 2003 heb ik het volgende probleem.
De auto heeft 210000 km gelopen. Bij stationair toerental geeft de motor een vreemd piep geluid.
Net alsof de airco pomp kapot is. Wat blijkt als ik de olievuldop open of de oliepeilstok iets los is het geluid weg.
Blijkt dat de motor heel erg zuigt in het carter. Dacht eerst te hoge carterdruk.
Bij de 1e constatering eerst het inlaatspruitstuk gedemonteerd.
Blijkt dat in het deel waar de carterventilatie op aangesloten is olie zit. Schoongemaakt en weer gemonteerd.
Geluid weg en probleem in eerste instantie opgelost. Nu na 1000 km is het geluid weer terug.
Weet iemand waardoor ik bij stationair toerental geen carterdruk heb maar het carter van de motor vacuüm zuigt waarbij zelfs een vreemd geluid bij komt. Zelf denk ik dat het iets heel simpels moet zijn.
Wie heeft een idee.
De auto heeft 210000 km gelopen. Bij stationair toerental geeft de motor een vreemd piep geluid.
Net alsof de airco pomp kapot is. Wat blijkt als ik de olievuldop open of de oliepeilstok iets los is het geluid weg.
Blijkt dat de motor heel erg zuigt in het carter. Dacht eerst te hoge carterdruk.
Bij de 1e constatering eerst het inlaatspruitstuk gedemonteerd.
Blijkt dat in het deel waar de carterventilatie op aangesloten is olie zit. Schoongemaakt en weer gemonteerd.
Geluid weg en probleem in eerste instantie opgelost. Nu na 1000 km is het geluid weer terug.
Weet iemand waardoor ik bij stationair toerental geen carterdruk heb maar het carter van de motor vacuüm zuigt waarbij zelfs een vreemd geluid bij komt. Zelf denk ik dat het iets heel simpels moet zijn.
Wie heeft een idee.