Pagina 1 van 1

Raammechaniek megane 2

Geplaatst: 30 aug 2014 10:51
door Waltzu
Hallo renault rijders!

De laatste tijd een beetje pech met mijn megane. Toen ik van de week het raam dicht wilde doen, hoorde ik een hoop gekraak maar het raam wilde niet meer omhoog. Wel ging het hij steeds een stukje om laag (denk beveiliging omdat hij te zwaar liep). Gister maar eens het paneel aan de binnenkant los gemaakt (wat een werk!) en het probleem werd duidelijk. De staalkabels zaten opgefrommeld in het katrolhuisje dat op de motor zit geschroefd. Daarnaast zijn de 2 witte pennen die normaal in het motorhuis gestoken worden afgebroken. Het makkelijkste is dus denk ik om een nieuw mechaniek te bestellen (zonder motor, want die is nog prima). Heeft iemand nog iets liggen toevallig? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Het gaat om de bestuurderskant van een 3 deurs megane 2 uit 2003.

Groetjes

Re: Raammechaniek megane 2

Geplaatst: 31 aug 2014 21:17
door jans01
Gewoon een compleet mechanisme bestellen bij MisterAuto.nl of Mijn Autoonderdelen.nl. Ik heb ze nog niet gezien zonder motor...
Kosten ca. € 70,=

Re: Raammechaniek megane 2

Geplaatst: 03 sep 2014 09:07
door Pleiades
ze zijn er wel zonder mechanisme. Kost zo'n 36 euro.

Re: Raammechaniek megane 2

Geplaatst: 03 sep 2014 11:00
door Waltzu
Gisteren een nieuw mechaniek besteld bij mijnautoonderdelen.nl (zonder motor) a 50 eurie. De losse kabelsetjes leken mij teveel gehannes met op spanning brengen etc. Hopen dat het uitwisselen van de raammechaniek een beetje te doen is. Moet na het monteren het raam opnieuw ingeleerd worden? Want hoe weet de motor anders in welke posistie het raam staat na de montage? Kan iemand me vertellen hoe dit werkt?

Re: Raammechaniek megane 2

Geplaatst: 03 sep 2014 20:58
door mechanic
De kabel zit om de motor gewikkeld. Zonder motor is erg onhandig! Inlezen bij dicht raam knop 5tellen omhoog houden.

Re: Raammechaniek megane 2

Geplaatst: 05 sep 2014 21:09
door Waltzu
Zo vandaag het nieuwe mechaniek ingebouwd. Ging perfect! Even ruit eruit pakken, 2 schroeven eruit draaien en je pakt zo het complete mechaniek eruit. Alles weer netjes teruggebouwd en klaar is Kees!