Pagina 1 van 1

Koelvloeistof verlies

Geplaatst: 02 jun 2015 09:10
door Sanne1980
Hallo, sinds december heb ik een oude Renault megane uit 1998.
Rijdt prima, leek een goede koop (750,-), aangezien ik er maar ongeveer een jaartje mee wilde rijden.
Net nieuwe apk, veel extra's (airco, elektrische ramen, verwarmde buitenspiegels).
Vloeistoffen gecheckt bij aanschaf.
Eind maart werd bij een korte rit de motor ineens heel warm. Koelvloeistof leek zo goed als op!
Bijgevuld en m'n eigen garage gebeld. Die kon na onderzoek geen lekkage vinden.
Advies was om wekelijks te checken en verbruik bij te houden.
Aangezien ik eind vh jaar toch een andere auto wilde kopen (ivm salarisstijging) zou het goedkoper zijn om wat extra koelvloeistof te kopen dan een evt reparatie.
Eerste 2 maanden ongeveer om de 2 weken een halve liter in moeten gooien.
Echter de laatste 2 weken gaat het steeds sneller. Inmiddels moet ik na elke rit naar m'n werk (60 retour) al een halve liter bijvullen!
Wederom de garage gebeld. Die denkt aan een lekke koppakking.
Alleen rookt m'n auto totaal niet. Er is ook geen lekkage zichtbaar onder de motorkap of onder de auto.
Ik merk ook dat als ik voor het stoplicht sta, de auto wat meer 'wiebelt' en bij het wegrijden 's morgens hapert de auto wat bij het gas geven in de eerste en tweede versnelling. Als hij eenmaal op gang is rijdt hij weer prima.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Re: Koelvloeistof verlies

Geplaatst: 02 jun 2015 18:23
door kaleido 1
Hebben ze het systeem al eens afgeperst ?

Re: Koelvloeistof verlies

Geplaatst: 02 jun 2015 19:58
door Sanne1980
Nee, nog niet. Was nogal druk bij m'n garage en kan pas volgende week.

Re: Koelvloeistof verlies

Geplaatst: 02 jun 2015 20:17
door kaleido 1
Dan dat eerst maar eens doen , koppakking kan natuurlijk maar zonder gedegen onderzoek blijft het een loze kreet.

Re: Koelvloeistof verlies

Geplaatst: 12 jun 2015 21:20
door Harm
Ik zou ook eerst afpersen/onder druk laten zetten, dat is niet ingewikkeld en daarmee niet duur. De koppakking kan, maar het kan ook gewoon een scheur in een slang zijn oid, dus dat moet je eerst even uitsluiten.