Pagina 1 van 1
megane III grandtour verlagen
Geplaatst: 31 mar 2016 23:37
door oggear
Halo,
iemand van hier al eens een megane III grandtour verlaagd?
Zo ja, veren of schroefset?
En eventueel foto's
de mijne zou ik willen verlagen maar weet nog niet met wat.
schroefset was men eerste keuze maar Aangezien de schroefset toch wel veel duurder is ben ik aan het twijfelen
greets
Re: megane III grandtour verlagen
Geplaatst: 01 apr 2016 00:03
door Thomas84
Een schroefset blijft comfortabel rijden...
Doe je alleen veren dan heb je kans dat het als snel stuiterig wordt met originele dempers. Deze zijn namelijk op de originele veren afgesteld. Verlaag je m niet teveel dan zal t meevallen. Ben zelf bij mijn Golf GTI voor alleen veren gegaan, mocht ik het opnieuw doen zou ik voor een schroefset gegaan zijn. Deze kan je ook mooier afstellen.
Re: megane III grandtour verlagen
Geplaatst: 01 apr 2016 00:55
door oggear
Oke. Dacht al dat voor de wegligging schroefset beter zou zijn. Lijkt mij ook niet echt veilig dan als je enkel veren neemt als ik hoor dat die dan kan gaan stuiteren
Re: megane III grandtour verlagen
Geplaatst: 01 apr 2016 01:03
door Thomas84
Stuiteren in de zin van oncomfortabel, niet onveilige. Je mist een paar cm veerweg en deze moet je schokdemper wegwerken. Een schroefset is beter op elkaar afgestemd.
Re: megane III grandtour verlagen
Geplaatst: 14 mei 2016 10:49
door dodojuice1980
Ik heb onder mijn Passat een set gehad, genaamd: Billstein B12 pro kit, veren en dempers en gewoon met 80 km/u over de bultjes...echt fantastische set !
Re: megane III grandtour verlagen
Geplaatst: 14 mei 2016 16:42
door mechanic
Mn golfje 2 was 10cm verlaagd met veren en dempers,geen schroefset. Wel 4 lekke dempers,dat merkte je maar bar weinig.
Schroefset afstellen op een 'dailydriver' doe je ook niet elk weekend lijkt me.
Re: megane III grandtour verlagen
Geplaatst: 14 mei 2016 17:16
door oggear
Aangezien ik niet zo veel opties heb ben ik bijna genoodzaakt om voor kw te gaan.
Het word dus al zeker een schroefset van kw omdat ik daarmee tog het laagst kan gaan en praktisch enkel kw iets heeft voor men wagen.
Nu weet ik niet of ik V1 of V2 moet kiezen. Is hardheid instellen een leuke optie of meer overbodig?