Megane II 1.5 DCI 2006 start slecht!
Geplaatst: 03 sep 2016 17:10
Beste,
Ik ben nieuw hier. Mijn vriendin heeft een Renault Megane II 1.5 DCI van 2006. Bij aankoop is vrijwel alles vervangen geweest. Brandstof filter is ook nog maar zo een half jaar oud. Nu echter kreeg ze 2 weken geleden met naar het werk te rijden ineens melding: Inspuiting controlleren
Na haar werk wilde ze de wagen starten. Dat bleek echter niet direct te lukken. Bij het starten is het nodig om ook op de gas te pompen zodat hij zijn toeren behaald en echt de motor goed draait. Bij heel dit komt er veel rook opzetten. Langs de uitlaat en ergens onder de EGR aan de motor. Waar de uitlaat ligt.
Uiteindelijk als de motor goed draait is er geen enkel probleem meer.
Nu vandaag heb ik dan maar een werk gemaakt van de motor te bekijken en er was niet direct een lek te zien. Buiten 1 gloeier die nat was ( ook aan zijn stekker, binnenkant) Deze heb ik overigens all 4 schoongemaakt en terug geplaatst. Ook deze week is de EGR-klep vervangen. Echter zal dit het probleem niet oplossen.
Want verder viel op dat er luchtbellen door de leidingen van de brandstof gaan. Bekijk de filmpje onderaan. Dit was met warme motor. Met koude motor was vandaag opgevallen dat de luchtbellen groter waren.
https://youtu.be/UkrNq25bVGs
Ook wat er opvalt is dat de uitlaat flink vuil achterlaat. Ook echter geeft de auto begin van aankoop (2dehands)
Elke keer bij 3de versnelling tussen 2500 en 3000 toeren defecte inspuiting. Bij het optrekken.
Wat kan dit probleem veroorzaken of hoe kan ik de oorzaak meer achterhalen?
Via uitlezen gaf de computer van renault aan:
1- Eerste cilinder mist verbrandingen ( Maar de motor draait mooi en de auto rijdt veel te soepel daarvoor)
2- EGR klep
3- Voorgloei kastje
Bij een andere garage kwam als storing dan weer teveel stroomverbruik uit.
De probleem is enkel bij langdurig stil staan. Bij warme motor is er geen enkel probleem.
Ik ben nieuw hier. Mijn vriendin heeft een Renault Megane II 1.5 DCI van 2006. Bij aankoop is vrijwel alles vervangen geweest. Brandstof filter is ook nog maar zo een half jaar oud. Nu echter kreeg ze 2 weken geleden met naar het werk te rijden ineens melding: Inspuiting controlleren
Na haar werk wilde ze de wagen starten. Dat bleek echter niet direct te lukken. Bij het starten is het nodig om ook op de gas te pompen zodat hij zijn toeren behaald en echt de motor goed draait. Bij heel dit komt er veel rook opzetten. Langs de uitlaat en ergens onder de EGR aan de motor. Waar de uitlaat ligt.
Uiteindelijk als de motor goed draait is er geen enkel probleem meer.
Nu vandaag heb ik dan maar een werk gemaakt van de motor te bekijken en er was niet direct een lek te zien. Buiten 1 gloeier die nat was ( ook aan zijn stekker, binnenkant) Deze heb ik overigens all 4 schoongemaakt en terug geplaatst. Ook deze week is de EGR-klep vervangen. Echter zal dit het probleem niet oplossen.
Want verder viel op dat er luchtbellen door de leidingen van de brandstof gaan. Bekijk de filmpje onderaan. Dit was met warme motor. Met koude motor was vandaag opgevallen dat de luchtbellen groter waren.
https://youtu.be/UkrNq25bVGs
Ook wat er opvalt is dat de uitlaat flink vuil achterlaat. Ook echter geeft de auto begin van aankoop (2dehands)
Elke keer bij 3de versnelling tussen 2500 en 3000 toeren defecte inspuiting. Bij het optrekken.
Wat kan dit probleem veroorzaken of hoe kan ik de oorzaak meer achterhalen?
Via uitlezen gaf de computer van renault aan:
1- Eerste cilinder mist verbrandingen ( Maar de motor draait mooi en de auto rijdt veel te soepel daarvoor)
2- EGR klep
3- Voorgloei kastje
Bij een andere garage kwam als storing dan weer teveel stroomverbruik uit.
De probleem is enkel bij langdurig stil staan. Bij warme motor is er geen enkel probleem.