Pagina 1 van 1

Lampen gaan spontaan weer aan (Megane 2)

Geplaatst: 29 dec 2019 03:16
door petjan
Hallo, mijn naam is Peter en sinds kort rijd ik voor deze winter periode (ter vervanging van een cabrio) een Renault Megane uit 2003. Dat ging tot nu prima alleen gaan mijn autolampen sinds vandaag spontaan branden nadat de auto een paar uur stil heeft gestaan.

Hoe de stand van de verlichtingschakelaar staat maakt niet uit. Zowel in de " aan als uit stand" van de schakelaar aan het stuur gebeurt dit na verloop van tijd. Enige remedie die ik nu kan bedenken is elke keer de plus pool van de accu los halen na het rijden. Maar dat is niet heel comfortabel.

Ik ben verder niet bekend met merk Renault. Maar iemand hier die dit bekend voorkomt?

De portier verlichting bleef een paar week eerder al continu branden en daar heb ik de lampjes uitgehaald. Tot dusver ging alles goed. Maar als de hoofd verlichting nu 's nachts spontaan aan gaat kun je 's ochtends niet weg...

Vr groet Peter

Re: Lampen gaan spontaan weer aan (Megane 2)

Geplaatst: 29 dec 2019 11:22
door nikk
Kan je niet specifiek verder helpen Peter buiten dat het bekend is dat een Megane / Renault van deze bouwjaren bovengemiddeld veel electronica problemen laat zien. Zeker als ze wat ouder worden. Heb ooit een 2004 Cc laten staan waarvan de ventilator voor de interieur lucht tijdens de proefrit een eigen leven ging leiden. Hopelijk kan iemand anders je helpen / Gebruik zoekfunctie alhier / Er is ook nog een Megane forum. Succes.

Re: Lampen gaan spontaan weer aan (Megane 2)

Geplaatst: 29 dec 2019 11:36
door petjan
Bedankt voor je reactie Nikk,
Inderdaad geen betrouwbare electronica en zeker niet op leeftijd... De zoekfunctie probeer ik zo goed mogelijk. En het enige vergelijkbare probleem dat ik vond bij een Renault uit ongeveer hetzelfde bouwjaar is een "plakkend" dimlicht relais. Ik zal me daar nog eens wat verder in gaan verdiepen.

Re: Lampen gaan spontaan weer aan (Megane 2)

Geplaatst: 29 dec 2019 13:42
door nikk
Soms lastig dit soort storingen. Het kan ergens een slecht contactje /slechte aarding o.i.d zijn of de ECU die problemen heeft en zo ook qua kosten om op te lossen van niks tot relatief duur.