Luchtmassameter
Geplaatst: 20 jan 2022 08:01
Goedemorgen,
Sinds kort heb ik steeds 2 storingen in mijn auto namelijk:
P0101: incorrect signaal, buiten bereik MAF circuit
P0096: circuit IAT2 buiten grenswaarden
P0380: circuit B gloeibougie, verwarming A
Als ik de auto laat uitlezen via clip blijkt dat de temperatuur sensor in de luchtmassameter de boosdoener is. Deze geeft -40 graden aan en bij het resetten van de ecu komt deze weer op de juiste temperatuur. Hij werkt dus wel, echter bij een koude start en onderweg schiet de storing er weer in. Ik heb de luchtmassameter nu al twee keer vervangen, door verschillende merken ( geen goedkope maar gewoon dure en fatsoenlijke merken ) maar de storing komt steeds terug.
De MAF waarden zijn gewoon goed, deze sensor werkt normaal. ( stationair tussen de 5,58 en bij belasting stijgt deze waarde )
De stekker en kabel ziet er verder goed uit.
Mijn vraag: is renault zo gevoelig voor deze sensoren en moet ik nu een lmm bij de dealer gaan halen? OEM nummers komen allemaal overeen.
Of moet ik toch de stekker doormeten: deze moet dan 0 ohm zijn op de contactpunten?
Gegevens auto: Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K9K A6, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 81
Met vriendelijk groet,
Dennis
Sinds kort heb ik steeds 2 storingen in mijn auto namelijk:
P0101: incorrect signaal, buiten bereik MAF circuit
P0096: circuit IAT2 buiten grenswaarden
P0380: circuit B gloeibougie, verwarming A
Als ik de auto laat uitlezen via clip blijkt dat de temperatuur sensor in de luchtmassameter de boosdoener is. Deze geeft -40 graden aan en bij het resetten van de ecu komt deze weer op de juiste temperatuur. Hij werkt dus wel, echter bij een koude start en onderweg schiet de storing er weer in. Ik heb de luchtmassameter nu al twee keer vervangen, door verschillende merken ( geen goedkope maar gewoon dure en fatsoenlijke merken ) maar de storing komt steeds terug.
De MAF waarden zijn gewoon goed, deze sensor werkt normaal. ( stationair tussen de 5,58 en bij belasting stijgt deze waarde )
De stekker en kabel ziet er verder goed uit.
Mijn vraag: is renault zo gevoelig voor deze sensoren en moet ik nu een lmm bij de dealer gaan halen? OEM nummers komen allemaal overeen.
Of moet ik toch de stekker doormeten: deze moet dan 0 ohm zijn op de contactpunten?
Gegevens auto: Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K9K A6, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 81
Met vriendelijk groet,
Dennis