Extra massa kabel aanleggen Megane coupe 2002 1.6 16V
Geplaatst: 20 mar 2022 12:02
Beste mensen,
Mijn megane heeft wat problemen waarvan ik denk dat het aan een slechte massa ligt, hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het makkelijkst en effectiefst kan aanleggen?
Verhaal:
Ik rijdt nu al een tijdje zo met de auto en ben achter de volgende zaken gekomen, zoals aangegeven rijdt ik op LPG;
Het is zo dat mijn auto normaal gesproken na 10 tot 20sec gereden te hebben, overschakelt naar lpg wanneer ik ongeveer 2000rpm draai. Nu gaat dit toerental om over te schakelen wel eens omhoog. Een Renault/lpg monteur die ik ken zei dat dat kwam door een slechte massa. Met de tijd mee wordt het toerental hoger tot ik op gegeven moment helemaal niet meer naar lpg kan overschakelen. Nu wou ik een extra massa kabel toen de tijd aanleggen maar wist niet welke kabel van de LPG computer de massa was. Maar ik had wel de computer uit zijn houder gehaald en weer terug gezet. Wat bleek nou, ik kon weer over naar LPG bij normale 2000rpm. Wanneer ik nu merk dat het overschakel toerental omhoog gaat, wiebel ik wat aan het lpg computer en dan valt het overschakel toerental weer terug naar 2000.
Wanneer ik de koppeling indruk na een constante snelheid gereden te hebben. Valt de motor wel eens uit in plaats van het toerental op stationair te houden. Een collega zag toevallig mijn auto en begon met mij erover te praten. Wat blijkt nou, hij heeft een zelfde soort probleem gehad met dezelfde auto en die was opgelost door een extra massa te trekken.
Gister reed ik met mijn auto en was het toerental weer omhoog gegaan om over te schakelen. Dus ik dacht slim te zijn en drukte de schakelaar om naar benzine en terug naar LPG om te kijken of dit effect zou hebben. Nu kwam ik bij een stoplicht aan en viel de auto uit waarbij ik vervolgens geen spanning meer had. Toen ik de minpool eraf haalde en weer terug erop zetten had ik wel weer spanning. Het viel me op dat de motor ook gelijk stabieler liep na deze "reset".
Nu heb ik soms dat wanneer ik de auto wil starten, ik de relais hoor klikken maar de spanning weer wegvalt en ik weer de minpool los moet halen en weer verbinden om spanning terug te krijgen, soms meerdere keren. Edit: Ik kwam er net achter de klem op de minpool niet goed verbonden was, die heb ik nu goed vastgezet.
Dus ik wil graag een extra massa aansluiten en vraag me af of jullie mij hierbij kunnen helpen? Misschien dat dit mijn probleem van het uitvallen ook gelijk oplost.
Mijn megane heeft wat problemen waarvan ik denk dat het aan een slechte massa ligt, hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het makkelijkst en effectiefst kan aanleggen?
Verhaal:
Ik rijdt nu al een tijdje zo met de auto en ben achter de volgende zaken gekomen, zoals aangegeven rijdt ik op LPG;
Het is zo dat mijn auto normaal gesproken na 10 tot 20sec gereden te hebben, overschakelt naar lpg wanneer ik ongeveer 2000rpm draai. Nu gaat dit toerental om over te schakelen wel eens omhoog. Een Renault/lpg monteur die ik ken zei dat dat kwam door een slechte massa. Met de tijd mee wordt het toerental hoger tot ik op gegeven moment helemaal niet meer naar lpg kan overschakelen. Nu wou ik een extra massa kabel toen de tijd aanleggen maar wist niet welke kabel van de LPG computer de massa was. Maar ik had wel de computer uit zijn houder gehaald en weer terug gezet. Wat bleek nou, ik kon weer over naar LPG bij normale 2000rpm. Wanneer ik nu merk dat het overschakel toerental omhoog gaat, wiebel ik wat aan het lpg computer en dan valt het overschakel toerental weer terug naar 2000.
Wanneer ik de koppeling indruk na een constante snelheid gereden te hebben. Valt de motor wel eens uit in plaats van het toerental op stationair te houden. Een collega zag toevallig mijn auto en begon met mij erover te praten. Wat blijkt nou, hij heeft een zelfde soort probleem gehad met dezelfde auto en die was opgelost door een extra massa te trekken.
Gister reed ik met mijn auto en was het toerental weer omhoog gegaan om over te schakelen. Dus ik dacht slim te zijn en drukte de schakelaar om naar benzine en terug naar LPG om te kijken of dit effect zou hebben. Nu kwam ik bij een stoplicht aan en viel de auto uit waarbij ik vervolgens geen spanning meer had. Toen ik de minpool eraf haalde en weer terug erop zetten had ik wel weer spanning. Het viel me op dat de motor ook gelijk stabieler liep na deze "reset".
Nu heb ik soms dat wanneer ik de auto wil starten, ik de relais hoor klikken maar de spanning weer wegvalt en ik weer de minpool los moet halen en weer verbinden om spanning terug te krijgen, soms meerdere keren. Edit: Ik kwam er net achter de klem op de minpool niet goed verbonden was, die heb ik nu goed vastgezet.
Dus ik wil graag een extra massa aansluiten en vraag me af of jullie mij hierbij kunnen helpen? Misschien dat dit mijn probleem van het uitvallen ook gelijk oplost.