Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
Geplaatst: 25 okt 2025 22:05
Beste forum,
Mijn Megane van 2010 heeft me in de steek gelaten. Ik was in panne gevallen met witte rook en vermogensverlies
Wegenhulp uitgelezen en de raad gegeven om niet meer verder te rijden, want het uitlezen was een defecte injector. Als gevolg witte rook want de injector bleef open = extra benzine in de compressor.
Zo gezegd zo gedaan. Alle injectoren gewisseld en we konden weer opstarten. Maar kort erna weer witte rook. Bobines omgewisseld en we merken op dat er olie zit in de 2de slot. Deze hebben we nog niet omgewisseld, maar we merken terug witte rook op en motor valt uit in neutraal (heel soms blijft hij draaien op 1000 toeren).
Wat vreemd is zijn ook de melding snelheidsbegrenzer uitgeschakeld. Nu denken we aan de alternator. Deze gaan we opmeten.
Nog ideeën? Want de olie ziet er nog goed uit, dus pakking zal wel in orde zijn?
Mvg,
Mijn Megane van 2010 heeft me in de steek gelaten. Ik was in panne gevallen met witte rook en vermogensverlies
Wegenhulp uitgelezen en de raad gegeven om niet meer verder te rijden, want het uitlezen was een defecte injector. Als gevolg witte rook want de injector bleef open = extra benzine in de compressor.
Zo gezegd zo gedaan. Alle injectoren gewisseld en we konden weer opstarten. Maar kort erna weer witte rook. Bobines omgewisseld en we merken op dat er olie zit in de 2de slot. Deze hebben we nog niet omgewisseld, maar we merken terug witte rook op en motor valt uit in neutraal (heel soms blijft hij draaien op 1000 toeren).
Wat vreemd is zijn ook de melding snelheidsbegrenzer uitgeschakeld. Nu denken we aan de alternator. Deze gaan we opmeten.
Nog ideeën? Want de olie ziet er nog goed uit, dus pakking zal wel in orde zijn?
Mvg,