Pagina 1 van 1

2 liter inbouwen in 1.6, ervaringen?

Geplaatst: 19 okt 2008 20:20
door manuelt
Omdat onze 1.6 schade heeft opgelopen door het breken van de distributieriem na 90.000 kilometer hebben we besloten om een motor van een schadewagen in te bouwen.

We kunnen hiervoor een 2.0 aanschaffen voor een redelijke prijs maar vroegen ons af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze ombouw.

Graag hun ervaringen hiermee en tips of adviezen?

Thanx

Geplaatst: 20 okt 2008 00:06
door Pleiades
Dat mag toch helemaal niet?

Geplaatst: 20 okt 2008 00:13
door manuelt
Northwestern schreef:Dat mag toch helemaal niet?
En waarom niet volgens jou??

Geplaatst: 20 okt 2008 15:02
door martmarbus
Natuurlijk mag dat.
Maar ik denk wel dat de wagen weer opnieuw zal moeten worden gekeurd door de RDW
Omdat de wagen nu eena nder gewicht gaat krijgen.

Mart

Geplaatst: 20 okt 2008 15:44
door Pleiades
manuelt schreef:
Northwestern schreef:Dat mag toch helemaal niet?
En waarom niet volgens jou??
De auto die jij daar hebt ontworpen is voor een 1.6, en niet voor een 2 liter. Ik weet niet hoe die regeling zat. Ik ken iemand die had z'n Golf 1 1.4 ofzo omgebouwd en er een GTI motor ingegooid. Hij heeft er een half jaartje mee gereden toen werd de auto in beslag genomen door de Politie.

Geplaatst: 20 okt 2008 19:02
door manuelt
De auto is ontworpen als 1.6???

Je dacht toch niet dat ze bij Reanult voor elk blok een andere auto ontwerpen?

De regels zijn als volgt: bij een vermogenstoename van meer dan 40% moet de wagen ter keuring worden aangeboden bij de RDW en wordt het nieuw vermogen op het kenteken bijgeschreven.
Hiervan is nu dus totaal geen sprake!!!

Maar goed al met al weet dus niemand antwoord te geven op mijn vraag?

Is ook al niet meer nodig, ik heb alle info al.

Geplaatst: 20 okt 2008 19:25
door Rossy
Nee, bij Renault ontwerpen ze niet voor iedere motor een andere auto, hebben ze in het verleden wel gedaan trouwens, maar er worden wel andere onderdelen gebruikt voor de ophanging en de remmen die berekend zijn op een hoger gewicht en een hoger motor vermogen.

Als je alles compleet bij de motor hebt, is er niets aan de hand.
Alles compleet wil zegen, versnellingsbak, aandrijfassen, draadboom, computer, motorsteunen, uitlaat, eventueel aangepaste schokbrekers, stabilisatorstang en remmen.
Makkelijkste is dan om de schade auto ernaast te hebben staan om alles, inclusief subframe en ophanging, over te zetten.
Heb je dit niet, dan wordt het een beste klus om alles goed in elkaar en lopend te krijgen.

In ieder geval veel succes met de ombouw.

Antonio.

Geplaatst: 20 okt 2008 19:39
door mechanic
Als je voor dat geld en gezeur wat je hebt met een motor-ombouw nou je cilinderkop eens laat reviseren.
Of gewoon een 1.6 terug hangt. Heb je veel minder werk mee, en het is goedkoper.

Maar zoals al gezegd: Het is gewoon te doen, maar dan moet je wel alles erbij hebben.