Pagina 1 van 1
Motorsteunen Megane K4M
Geplaatst: 06 apr 2009 11:23
door Ruud1984
Hey mensen,
Ik moet uiterlijk in december mijn distirbutieriem laten vervangen.
Nu heb ik een bedrijf gevonden dat alle Megane/scenic 16v modellen van een distributieriem, spanrollen en waterpomp voorziet voor 350,- EUR.
Maar mijn vraag is of het verstandig is om meteen mijn motorsteunen mee te laten vervangen, of dat dit achteraf nog steeds erg makkelijk gaat.
Mijn versnellingspook trilt namelijk best heftig mee als ik gas bijgeef.
Ook als ik een continu snelheid rij, trilt de pook mee...
Nou had ik ergens gelezen dat dit door versleten motor/baksteunen zou kunnen komen. Is dit zo?
Wat raden jullie me in deze aan.
Geplaatst: 06 apr 2009 20:53
door mechanic
Voor €350 is bijna te mooi om waar te zijn, gezien je er toch wel even mee bezig bent.
Als je het fatsoenlijk doet maak je de onderste pendelsteun ook los, dit kan een een oorzaak zijn van je schokken-probleem. Deze zit echter maar met 2bouten vast en is ook erg makkelijk achteraf nog eens te vervangen. Je kan het ook meteen doen, maar dan moet je wel eerst vaststellen dat die steun ook echt kapot is.
Bovenste motorsteunen gaan eigenlijk nooit kapot.
Laat ze ook je krukaspoulie goed controleren. Zit een rubberen ring in, en als die helemaal uitdroogt scheurt die en loopt je poulie en multiriem kapot!
Geplaatst: 06 apr 2009 22:23
door Ruud1984
Zou het duur zijn om die onderste pendelsteun te laten vervangen, en hoe kun je vaststellen dat ie stuk/versleten is.
De garage zegt op hun website dat allen megane/scenic 16v modellen voor die prijs gemaakt worden.
Het klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn.
We zullen wel zien.
Geplaatst: 06 apr 2009 23:19
door DHL
Nee kost niet veel, de mijne onlangs laten vervangen. Denk iets van een 50 Euro.
Geplaatst: 07 apr 2009 19:00
door mechanic
heb er vanmiddag eentje vervangen bij een megane II break.
de steun, origineel renault koste 60ex, het monteren is 10minuutjes ofzo. bodemplaat eronderuit, en kan je zo vervangen.
Geplaatst: 08 apr 2009 08:50
door Ruud1984
Dan valt het qua kosten inderdaad erg mee...
Weten jullie toevallig ook hoe ik kan vaststellen dat ie stuk/versleten is?
Of is het rammelen/bewegen van de pookknop genoeg bewijs, en kan ik er dan vanuit gaan dat met het vervangen van de onderste pendelsteun deze symptomen weg zullen zijn.
Zijn er misschien nog meer zaken die het bewegen van de pook kunnen veroorzaken.
En nu we het toch over de pook hebben, mijn pookknop is erg versleten.
Het leer begint los te laten, en alle cijfers zijn zo goed als weg.
Kan ik die knop los vervangen?
Met vriendelijk groet,
Ruud
Geplaatst: 08 apr 2009 20:27
door mechanic
je kan met een bandijzer ertussen zetten zo constateren of die steun kapot is.
bij die modellen beweegt de pook altijd wel iets, dus zeker te zeggen of het weg is met het vervangen van de steun is niet te doen. maar wel een grote kans.
de knop kan je er met gepast geweld naar boven af trekken.
Geplaatst: 10 apr 2009 09:31
door Ruud1984
Mijn pook heeft altijd wel iets getrild tijdens rijden.
Echter als ik nu na het schakelen opvang met de koppeling, en als ik plotseling gas geef of loslaat, krijg de pook een behoorlijke zet. Slaat ongeveer een 5 cm uit.
Ik weet niet of dit ook normaal is
Geplaatst: 10 apr 2009 19:36
door Rossy
Dat is teveel, lijkt inderdaad op een kapotte kantelsteun (zo wordt die steun ook wel genoemd).
Antonio.