Pagina 1 van 1
Distributie vervangen Megane II
Geplaatst: 01 nov 2009 21:05
door Meganieker
Beste mederijders,
binnenkort is mijn auto toe aan een nieuwe Distributieriem.
aangezien er momenteel 200 k erop staat.
de prijs die ik moet betalen incl waterpomp,riem en rollen is 500.00
is dit redelijk ???
Daarbij heb ik horen vertellen dat het verstandig is om het nokkenas tandwiel ook te laten vervangen.
klopt dit !
Bij hoeveel km moet deze normaal ?
is dit verder van te voren al merkbaar ????
en wat kost deze ?????
Thnks !
Geplaatst: 01 nov 2009 22:46
door Renier
Bij mijn weten hanteert Renault voor dit soort werkzaamheden standaard tarieven, die tussen de dealers niet al teveel schelen. Je kan natuurlijk altijd een 2e dealer vragen als second opinion.
Het lijkt me een redelijk bedrag, al is het altijd erg hoog.
Geplaatst: 02 nov 2009 09:15
door WillemS
Vervangen is meen ik iedere 120.000 km of 4 jaar, hetgeen het eerst bereikt wordt telt! Zeker doen!
De waterpomp wordt meevervangen aangezien deze naar verloop van tijd kan gaan lekken en dan moeten weer dezelfde handelingen worden verricht (arbeid is duurder dan onderdelen). 500,00 is een redelijke prijs. SUC6
Geplaatst: 02 nov 2009 18:22
door mechanic
Over het algemeen geld voor de 1.5dci 120.000km / 5jaar. De latere versies zijn verhoogd na 160.000km / 5jaar.
Het vervangen van de riem kost ongeveer een 2.5-3uur arbeid. Voor de waterpomp moet de poulie van de brandstofpomp worden uitgebouwd omdat je anders de plastic afdekkap achter de riem en voor de waterpomp niet heel gedemonteerd krijgt. Dit kost extra tijd.
Deze is voor een particuliere klant altijd het advies mee te vervangen!
Om de poulie van de nokkenas mee te vervangen bij elke wissel is overdreven. Ze zijn in de latere versies van de 1.5dci wel gewijzigd naar een afstelbare met 3 stelboutjes..
De prijs van 500e is netjes.
Geplaatst: 02 nov 2009 19:26
door Meganieker
nou heb ik alleen horen zeggen dat het tandwiel van de nokkenas verstelling ook vervangen moet worden.
klopt dit ??
en wat zijn hiervan gemiddeld de kosten ?
Thnks voor de info !
Geplaatst: 03 nov 2009 12:40
door mechanic
Nee dit klopt niet. De fabricant schrijft dit niet voor.
Misschien een goede Tip??
Geplaatst: 01 dec 2009 15:53
door Auto Service Bladel
Goedemiddag heren Renault bezitters,
Ik lees veel over de prijzen van de distributieriemen voor de 16 16v motoren.
Nu wil ik jullie graag met ons kennis laten maken.
Wij zijn Auto Service Bladel en vervangen de distributieset incl spanrol en meelooprol en krukasbout (ORIGINEEL RENAULT!!!), samen met een Valeo waterpomp voor slechts 365 euro incl montage btw en 1 jaar garantie.
Deze actie hebben wij al een tijd op marktplaats staan en daar is zeer veel animo voor.
Ben zelf werkzaam geweest bij de Renault dealer en beschik over het juiste gereedschap.
De reparatie duurt ongeveer 2,5 tot 3 uurtjes en je kan er op wachten in onze werkplaats.
Wij vervangen uiteraard ook riemen van andere Reanult modellen op aanvraag
Geplaatst: 01 dec 2009 18:29
door Meganieker
ja da's nou jammer ! heb net 700.00 betaald voor distributie,spanrollen,waterpomp en een kleine LPG checkup
volgende keer beter !
Geplaatst: 02 dec 2009 10:21
door Rossy
Dit is mogelijk voor deze prijs bij een Megane I.
Maar is dit ook zo voor een Megane II met verstelbare nokkenassen?
Antonio.
Geplaatst: 02 dec 2009 10:33
door Auto Service Bladel
Sorry ben niet heel duidelijk geweest,
De 365 prijs is voor een megane II met 16 16v en dus met een verstelbaar inlaattandwiel.
Ben nu bezig aan een Scenic II 2.0 16v met distributie en waterpomp voor 395 euro.
Als iemand vragen heeft, graag...
Geplaatst: 02 dec 2009 17:12
door CPTR
Bedankt voor de tip.
Mijn Scenic II met 2.0 16v motor wordt in februari 5 jaar en dan schijnt die riem vervangen te moeten worden (85k op de teller).
Geplaatst: 02 dec 2009 19:58
door mechanic
Het speciaal nokkenasblokkeergereedschap bij een , 1.4 16v, 1.6 16v en 2.0 16v is gelijk, of het nu gaat om een verstelbaar tandwiel of de oudere vaste tandwielen.
Het verschil in gereedschap zit hem in de blokkeerstift voor de krukas. Die van een 2.0 16v is anders dan die van de andere genoemde. De stift van een 2.0 valt in de krukas, bij de andere wordt de krukas tegen de stift gedraaid.
Enig prijsverschil in de onderdelen onderling is uiteraard te begrijpen.
Kortom, het maakt voor de manier van vervangen van de riem niet uit of er een verstelbaar tandwiel opzit.
Bij de 2.0 16v turbo moeten de poulies van de nokkenassen losgedraaid worden voor het spannen van de riem, anders wordt de spanning niet goed verdeeld. Dus in principe zou u bedrijf van elke renault 16v motoren de riem voor dezelfde lage prijs moeten kunnen vervangen.
Geplaatst: 03 dec 2009 10:02
door Auto Service Bladel
Ik heb de indruk dat je nogal sceptisch bent mechanic.
Eerst trek je de prijs in twijfel, je opmerking was dat de onderdelen al 300 kosten en dat we ongeveer voor niks stonden te sleutelen. Nu zijn we eigenlijk weer te duur, want alle 16v van renault zijn hetzelfde??? Tevens spreek je jezelf tegen:"Enig prijsverschil in de onderdelen onderling is uiteraard te begrijpen" en dat klopt ook, een 2.0 16v set is duurder dan van een 1.4 of 1.6 16. Maar voorts staat er "Dus in principe zou u bedrijf van elke renault 16v motoren de riem voor dezelfde lage prijs moeten kunnen vervangen." Het spreekt voor zich.
O ja voor de thuis sleutelaars kan ik de originele setjes leveren tegen een scherpe prijs, maar dan graag een prive mailtje sturen.
Geplaatst: 03 dec 2009 21:17
door mechanic
Sceptisch ben ik zeker, maar ik geloof prima dat jullie goed werk leveren. Immers is het vervangen van zoon riem een makkie.
Wat ik bedoel met dezelfde lage prijs, is dat deze niet heel ver uit mekaar kunnen liggen voor de verschillende motoren. Omdat je in het begin alleen adverteerde met de 1.6 16v.
Dat jullie prijs te duur is, zal je mij niet zien zeggen. De prijs is zeker gunstig. Ik heb dagelijks alleen te maken met dealer onderdelen, en die zijn in contrast met jullie originele onderdelen véél duurder.
Geplaatst: 03 dec 2009 22:02
door Auto Service Bladel
Ja dat klopt inderdaad. Ik ben zelf werkzaam geweest bij de Renault dealer. Wij komen de onderdelen bij een bedrijf dat via eigen import en faillissement verkoop aan hun onderdelen komt. Zelfs de Renault dealer haalt ook spullen daar, maar wat wil je ook. Penbobines van Valeo voor 25 euro. Maar daarom kunnen wij deze scherpe prijzen aanbieden.
Geplaatst: 04 dec 2009 17:31
door G12
vergeet idd niet dat als je zelf scherp inkoopt of liever nog importeert(wat ik zelf ook voor klassieke renault's doe). Heb je gewoon de zelfde spullen maar tegen een hele andere prijs. Maar de renault dealer heeft een ander pand en een andere organisatie dus daar zit uiteraard veel prijs verschil in.
De een kan voor drie tientjes/uur aan het werk en een ander voor 60,- of meer....
Geplaatst: 05 dec 2009 09:53
door WillemS
@ G12, ja dat klopt helemaal Hier in de buurt van Haarlem zat er een, Huur pand 450.000 p.jr. arbeidsloon 90,00 ex BTW is dus failliet.