Pagina 1 van 1

Renault Megane II '03 schokt stationair en met optrekken

Geplaatst: 19 mei 2010 17:50
door megane03
Renault Megane II Hatchback 3drs.
Bouwjaar: 2003
Kilometerstand: 67,500km

De auto schokt lichtelijk in stationair, tijdens het optrekken als er wat gas gegeven wordt schokt deze hevig.
Met halfgas wegrijden schokt hij niet, verder schakelt en rijdt de auto goed.

Weet iemand wat het probleem is?

Geplaatst: 19 mei 2010 21:17
door DexterXL
Bougies, bobines........

Geplaatst: 20 mei 2010 16:49
door Pleiades
Om welke motor gaat het? Tijdje geleden reed ik in een Megane Gran Tour 2.0 en die deed dat ook wel eens.

Geplaatst: 20 mei 2010 17:05
door WillemS
67.500 km's in 7 jaar is bar weinig voor een wagen die zo scherp is afgesteld op het mileu. Je krijgt dan een enome vervuiling inwendig. Motor en brandstofsysteem inwendig reinigen helpt en is noodzakelijk.
Heeft de wagen ieder jaar wel een onderhoudsbeurt gehad? SUC6

Geplaatst: 22 mei 2010 06:38
door Meganieker
misschien eens je gasklep controleren op vervuiling!

Geplaatst: 22 mei 2010 13:17
door Renier
Ik gok ook in ieder geval op schoonmaken gaskleppenhuis.
Dat laat ik nu iedere beurt preventief doen

Re: Renault Megane II '03 schokt stationair en met optrekken

Geplaatst: 29 mei 2010 15:58
door moezeboez
megane03 schreef:Renault Megane II Hatchback 3drs.
Bouwjaar: 2003
Kilometerstand: 67,500km

De auto schokt lichtelijk in stationair, tijdens het optrekken als er wat gas gegeven wordt schokt deze hevig.
Met halfgas wegrijden schokt hij niet, verder schakelt en rijdt de auto goed.

Weet iemand wat het probleem is?
ik heb dezelfde problemen gehad met mijn renault megane scenic uit 1996

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=747115

Vandaag luchtslangetje vervangen (tpv MAP-sensor??) thv brandschot en motor is nu stabiel evenals toerental; olielekkage nog aanwezig en verbruikt koelwater en wordt sneller warm naar mijn idee.

Geplaatst: 23 jun 2010 17:28
door cabanna
Controleer de vacuum leidingen eens, heb dat ook eens gehad met een megan type 1, was een klein fitje in een van die leidingen.

Geplaatst: 23 jun 2010 18:02
door Meganieker
is het probleem inmiddels verholpen ? en zo ja ! wat was het ?