Schakelen twingo/ vermogen vermindering
Geplaatst: 17 okt 2011 08:49
Hoi,
Ik heb een twingo uit 1999. Hij rijd prima. Maar vorige week was er een probleem met extra geluid: de achterdemper kaduuk.
Nu heb ik sinds ik dit extra geluid hoorde ook het idee dat er vermindering in vermogen is zo rond de 60-80 km/h.
Ik was gewoon om vrij snel door te schakelen, mogelijk te snel? Gewoonlijk rijd ik al in z'n 5 als ik 50 rijd in de stad. Gewoon, omdat ie herrie maakt, en hij het niet erg lijkt te vinden om een versnelling hoger te zitten. Ga ik de snelweg op, rij ik pas rond de 70-80 in z'n 5.
Nu lijkt het erop dat ik powerverlies heb als ik zo rond de 80 rijd. Hij wil niet meer goed inhalen en zo, en het duurt veel langer voordat ik op de 100 of 110 km/h zit. Daarnaast lijkt het alsof hij meer herrie maakt, en eigenlijk nog een extra versnelling hoger wil gaan.
Vorige week heb ik wel een rit gemaakt met 130km/h op de teller - zou 125km/h moeten zijn in het echt, net onder de bekeuringsgrens.
Weet iemand wat het probleem is? Heb ik m'n motor vernaggelt door (veel) te snel door te schakelen? is hier nog iets aan te doen?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden!!!
Ik heb een twingo uit 1999. Hij rijd prima. Maar vorige week was er een probleem met extra geluid: de achterdemper kaduuk.
Nu heb ik sinds ik dit extra geluid hoorde ook het idee dat er vermindering in vermogen is zo rond de 60-80 km/h.
Ik was gewoon om vrij snel door te schakelen, mogelijk te snel? Gewoonlijk rijd ik al in z'n 5 als ik 50 rijd in de stad. Gewoon, omdat ie herrie maakt, en hij het niet erg lijkt te vinden om een versnelling hoger te zitten. Ga ik de snelweg op, rij ik pas rond de 70-80 in z'n 5.
Nu lijkt het erop dat ik powerverlies heb als ik zo rond de 80 rijd. Hij wil niet meer goed inhalen en zo, en het duurt veel langer voordat ik op de 100 of 110 km/h zit. Daarnaast lijkt het alsof hij meer herrie maakt, en eigenlijk nog een extra versnelling hoger wil gaan.
Vorige week heb ik wel een rit gemaakt met 130km/h op de teller - zou 125km/h moeten zijn in het echt, net onder de bekeuringsgrens.
Weet iemand wat het probleem is? Heb ik m'n motor vernaggelt door (veel) te snel door te schakelen? is hier nog iets aan te doen?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden!!!