Pagina 1 van 1

remleiding-aansluiting bij remcilinder en remtang

Geplaatst: 31 okt 2018 09:11
door merijn0301
Hoi,

Hoewel het (nog) niet aan de orde is wil ik eens iets vragen.
Een aantal jaar terug verving ik de remcilinders van de trommelremmen achter. Het viel me op dat op de remleiding een soort "ring" zat die je ook wel bij knelkoppeling ziet. Als ik lees over het vervangen van remleiding lees ik altijd over het "Felsen" dan de remleiding. Dus dat ringetje viel me extra op.

Maar stel nu dat ik de remleidingen zou willen vervangen, moet ik dan zo'n "ringetje" (wat is de officiƫle naam) en een nieuwe wartel gebruiken of maak ik beter een Felsrand? En moet dit dat aan enkele of dubbele felsrand zijn?

En veel remleidingen die verkrijgbaar zijn, zijn van een koper-legering. Nu weet ik dat ijzer en koper niet altijd goed samengaan (Elektrolytische corrosie). In essentie gaat ijzer eerder corroderen (roesten) wanneer in contact met koper.
Of is die legering hierop uitgezocht (dat dit dus minder of niet aan de orde is) ?

Het betreft een Twingo I uit Eind 1998 (Op kenteken : Jan 1999)

Groeten Merijn

Re: remleiding-aansluiting bij remcilinder en remtang

Geplaatst: 31 okt 2018 16:07
door mechanic
Is het al nodig dan de remleiding te vervangen?
Je snijd de leiding door op een makkelijk bereikbare plaats,en de wartel draai je los. Dan kun je naar de onderdelenhandel en die maken een nieuwe lwiding incl felsrand en wartel. De andere kant kun je bijvoorbeeld met een knelkoppeling aan de stalen leiding maken. De meningen zijn verdeeld wellicht daarover,heb er zelf goede ervaringen mee.