Pagina 1 van 1

problemen, problemen, problemen

Geplaatst: 11 nov 2007 22:15
door DaanS
Zal bij het begin beginnen..

Ik heb een keer met pech gestaan met de twingo van me vriendin.
Motor werd te warm.. dus anwb gebeld die hielpen me netjes.. bevindingen: thermostaat stuk.
Dus ik thermostaat vervangen.. bleef de motor te warm worden dus advies was om thermoschakelaar ook te vervangen (dus ook maar gedaan) maar hielp nix... ondertussen was koppakking ook gaan lekken doordat hij gewoon veel te warm was geworden. (als je hem toen een tydje liet draaien ging et koelvloeistof koken... maar de vin sloeg wel aan).

Dus ik blokkie uit elkaar getrokken... Bleek de olie ondertussen nog dikker als pap te zijn.. dus kleppendeksel eraf, kop eraf, carterpan eraf en alles maar goed reinigen.

ondertussen hadden we ook de radiateur door gespoten, kachelradiateur door gespoten, waterpomp getest. En alles was naar ons weten helemaal goed. (kop ook gecontroleerd, en kleppen opnieuw gesteld)

Dus alle pakkingen vervangen en maar weer in elkaar zetten.

Toen hij in elkaar zat, vloeistoffen op pijl gebracht en motorflush erbij gedaan. en laten draaien maar..
maar voordat we et wisten spoot en koelvloeistof al om onze oren. en de vin was heel ffies aangeslagen.

En nu op dit moment hebben we dus geen idee wat het kan zijn...

De kachel word niet warm.. en het koelvloeistof gaat koken.

(nu hebben we te horen gekregen dat het toch de radiateur kan zijn.. die wel door spoelt maar niet goed..)
of
(misschien iets met de kachel toch.. een kachelweerstand??)

WAT ZEGGEN JULLIE !?!?!? kheb dus dringend hulp nodig, want dit is al veel te lang bezig +- 2 maanden al..

mvg Daan

Geplaatst: 12 nov 2007 16:37
door martmarbus
het kan zijn:
De waterpomp die niet goed het water door pompt.
De koppakking die lekt (let op de dikke olie) Zat er ook iets van wit/cremige substantie aan de zijkanten van het klappendeksel of de carterpan?

Je kan ook dicht geslibde leidingen hebben en dat duidt weer op een lekke koppakking

Mart

Geplaatst: 13 nov 2007 12:50
door DaanS
zat nix wits bij... maar de koppakking is nu dus juist vervangen..

Geplaatst: 13 nov 2007 19:13
door martmarbus
dan maar eens alle koelwaterleidingen eens goed schoonmaken.

Mart

Geplaatst: 12 dec 2007 11:00
door CitMW!
Motorflush heeft niet veel nut...
en ik zou eens kijken of de goeie koppakking er wel op zit want dat kan wel eens de oorzaak zijn..

Geplaatst: 22 dec 2007 20:59
door JanTechn
Heb je de cilinderkop laten testen op haarscheurtjes? Dit kan ook wel eens dit probleem veroorzaken.