Pagina 1 van 1
Aanjager/Dashbord Twingo bouwjaar 94 uitbouwen
Geplaatst: 09 feb 2010 23:55
door frits
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn aanjager op stand 1 piepte hij vaak maar nu is het me al 2 keer gebeurd dat het helemaal niet meer werkt alle 2 de standen niet nu is het weer zo laat het hele ding is zo dood als het maar kan .
Ik week niet precies waar ik moet beginnen wat is vaak de kwaal bij de twingo?
1 kachel weerstand
2 bedrading schakelaar
als het nodig is hoe bouw je het dashbord uit is daar oook speciaal gereedschap voor nodig .
ik hoop dat een beetje te doen is want ik heb geen garage en moet dus alles in de buitenlucht brr koud nu
groet frits
Geplaatst: 10 feb 2010 10:01
door RichTrip
Hier een beschrijving hoe je het dashboard moet verwijderen:
viewtopic.php?search_id=392890072&t=1823
En ja, het is wel wat uurtjes werk. Het betreft hier wel de beschrijving voor het vervangen van de kachelradiateur, dus voor de ventilator zal het wel wat makkelijker zijn.
Het piepen is echt de ventilator, die zou ik eerst controleren/vervangen en dan de weerstand. Als de kachel is vastgelopen, dan kan ook maar zo de weerstand kapot gaan. Dit is vaak het geval als je sporen van water en/of roest in de motor ziet. Succes!
Geplaatst: 10 feb 2010 11:46
door frits
is er ook nog een manier om lucht uit het koelsysteem te krijgen het boreld en klots maar en ik het niet weg
Geplaatst: 10 feb 2010 21:11
door WillemS
In de motorruimte zitten op verschillende slangen een dopje. Je vult het expansievat helemaal en draait dan een voor een de dopjes open totdat er een konstante stroom vloeistof uitkomt, dopje dicht, dan start je de motor en laat die warm lopen, dit voel je aan de bovenste radiatorslang, dan laat je de motor een 2.500 tpm draaien plm. 10 min.
Dan moet alle lucht er wel uit zijn. SUC6
Geplaatst: 10 feb 2010 23:00
door frits
wat denken jullie is de kachel weerstand ook kapot als alle 2 de standen niet werken?
Geplaatst: 11 feb 2010 08:03
door RichTrip
Zie mijn eerdere bericht. Eerst de motor controleren (eventueel met een multimeter checken of er stroom staat op de stekker van de motor) en als die kapot is, dan zie je na de vervanging meteen of ook de weerstand defect is.
Ik kan dat op afstand ook niet zien, misschien is je bedieningspaneel wel defect, of de zekering, of etc, etc.....
Ps. begin natuurlijk eerst met de zekering voordat je het hele dashboard verwijderd......
Geplaatst: 11 feb 2010 10:37
door frits
ja klopt de zekering had ik gelijk al controleerd die was ok