Pagina 1 van 1

verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 20 mar 2011 11:38
door damr1979
Geachte lezers,

ik heb in april 2010 een nieuwe renault twingo gekocht. Nu lees ik allemaal positieve reacties over het verbruik van de auto zelfs bij hoge snelheden alleen is mijn ervaring totaal anders waardoor ik mij afvraag of er niet iets mis is met de auto. Mijn gemiddelde verbruik ligt bij heel zuinig rijden op 1:16,5. Dit is echter alleen als ik het zelfde rij als mijn opa van 70 en op de snelweg onder de 120 blijf zitten. Iemand meer ervaring hiermee?

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 25 aug 2011 21:16
door willemdrill
Ik heb een twingo in april 2011 nieuw gekocht en ik krijg hem niet zuiniger dan 1:18.6
Hierbij maak ik veel gebruik van de snelweg. ik vindt dit erg hoog.
hebben hier meer mensen meer ervaring mee?

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 25 aug 2011 22:33
door Renier
Met mijn Twingo 1 1.2 16V rij ik 1:16.5, veel snelweg maar wel altijd flink doorgassen.
1:18.6 met een stuk zwaardere Twingo II vind ik dus erg netjes :thumb:

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 29 aug 2011 00:35
door ricardo
Die van mij doet tussen de 1 op 17 en de 1 op 19, afhankelijk van rijstijl en de afstanden. Als die 1 op 18.6 het gemiddelde is doe je het netjes hoor. Dus ik zie het probleem niet.

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 29 aug 2011 00:47
door CPTR
Hangt er een beetje vanaf of we het hebben over benzine of diesel dat tegenwoordig ook in een Twingo te krijgen is, met het bepalen of je een afwijkend verbruik hebt.

Stond van de week naast zo'n nagelend apparaat :lol:

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 01 sep 2011 20:50
door mechanic
Het valt wel op dat veel klanten die nieuwe auto's kopen zich blindstaren op de opgegeven verbruikscijfers terwijl je overal kunt terug vinden dat deze enorm afwijken van de werkelijkheid gezien ze totaal anders worden getest dan je in de praktijk doet.
Vermoed je dat er iets mis is ga dan terug naar de dealer, je hebt immers garantie. Maar ik kan je al bijna garanderen dat er niks mis is met de auto.

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 03 sep 2011 14:11
door CPTR
Kan iemand het bevestigen dat de roetfilter van de Twingo diesel zichzelf om de zoveel tijd schoonbrandt? Dat lijkt me ook niet positief voor het verbruik?

Ik heb 1x het opgegeven verbruik gehaald van de boodschappenwagen (Fiat 500), 1 op 21.
Van Groningen naar Amsterdam, in de slipstream van een vrachtwagen met de cruise er op :think:

Met de GS is het opgegeven verbruik van 1 op 11 geloof ik nog wel te halen.

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 04 sep 2011 13:36
door Verwijderd7852
Met de Toyota Aygo is het verbruik 1 op 20, waarbij op de snelweg gewoon 120 / 130 wordt gereden.
Als je je best doet is het gebruik van 1 op 22 ook te halen, maar 1 op 20 is zuinig genoeg als je het vergelijkt met de Espace, die 1 op 10 neemt. 1 op 12 is ook te halen met de espace, maar dan moet je een lang stuk langzamer dan 100 rijden, en bij 2000/2500 rpm schakelen. Ik vind 1 op 16 met de twingo niet zo raar hoor, maar ik denk dat er veel meer uit te halen is, ik weet ook niet wat jij zuinig rijden vindt.....

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 06 sep 2011 17:32
door mechanic
Elk origineel roetfilter regenereert zichzelf, elk geval bij renault. Dus dat kan ik voor je bevestigen.

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 06 sep 2011 18:11
door Hema
Sterker nog, elk (niet retrofit) roetfilter wordt geregenereerd. Afhankelijk van het gebruik zal het 1 x per 500 á 1000 km nodig zijn om het filter leeg te maken. Als dit achterwege blijft zal de uitlaat verstopt raken en kan de motor geen vermogen meer leveren.
Het gaat om een kleine hoeveelheid extra diesel die je één of twee keer parten speelt per tankbeurt.

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 06 sep 2011 22:17
door WillemS
Als je met een diesel met roetfilter veel stadsritten maakt kan het voorkomen dat de regereratie aan de gang is terwijl je al op je bestemming bent aangekomen. Bij de volgende rit is de filter nog koud en gaat het procaes weer van start, enz. enz.
Tot je filter zo verstopt is dat het niet meer werkt(vermogensverlies). Dus bij een diesel altijd flink blijven doorrijden als het filter aan het regenereren is.
SUC6

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 07 sep 2011 17:27
door mechanic
Je krijgt alleen geen melding dat de auto aan het regeneren is, dat is het lastige. Je kunt het wel ruiken. Bij de dealer kunnen ze een geforceerde regeneratie uitvoeren als het filter verstopt zit.

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 07 sep 2011 21:55
door WillemS
Ja, mechanic en je kunt het filter ook opsturen naar diesel Buchli, die snijden hem open en reviseren het binnenwerk in hun ovens.
mvg
WillemS

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 09 sep 2011 19:42
door mechanic
Dat wist ik nie Willem, het is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een nieuwe.
Ik bedoelde trouwens niet verstopt, maar "vol". Volgens mij als er 40gr in zit is deze vol en zou er dus regeneratie plaats moeten vinden. Meetfouten van diverse sensoren zijn orde van de dag.

Re: verbruik Renault Twingo II Dynamique 2010

Geplaatst: 09 sep 2011 19:52
door Hema
Bardahl heeft de (roetfilter) markt ook ontdekt:

http://www.amt.nl/Nieuws/Bardahl-DPF-Cl ... filter.htm

Stond in de AMT nieuwsbrief van vandaag