Pagina 1 van 1
startproblemen
Geplaatst: 08 mei 2014 17:12
door fonsgoes
In maart zijn startproblemen met mijn modus begonnen af en toe starten afen toe niet accu vervangen, stuurslot werkt slecht, sleutel is moeilijk in slot te krijgen. Als auto niet startte liet ik hem poosje staan met met geluk startte hij weer.
Met reservesleutel ging het prima, maar nu zijn er weer problemen. Als ik het stuur in de vrijstand laat staan dan ging het prima, moet ik het stuur wat verdraaien als ik de sleuten in het contactslot wil steken dan ging dat moeilijk maar startte hij wel. Nu dus niet meer. Is het probleem de stuurvergrendeling, het startslot of beiden???
Kan het slechte starten ook door vochtproblemen komen??
Re: startproblemen
Geplaatst: 08 mei 2014 19:05
door mechanic
Contactslot en de sleutelbaardjes vervangen,hierna onder controle houden.
Re: startproblemen
Geplaatst: 22 mei 2014 15:03
door fonsgoes
startslot is vervangen en werkt soepel, dus blijkt nu goed.Na een nacht stilstaan weer niet kunnen starten. Na sleutel in slot draaien even geluid, dan klik en alles stil. ANWB erbij, accu 11 Volt er blijft dus stroom lopen. Al paar keer opgemerkt onder motorkap heel zacht soort fluitend geluid, ook als motor al enige tijd (meer dan 5 min) uitstaat. Dat geluid is er niet altijd. Ook gebeurt het als starten niet gaat de storingslampjes van de airbacks blijven branden. Kan het zijn dat er af en toe relais blijven kleven en dat zodoende stroom blijft lopen of kan het in slechte kontakten zitten?? Ik word hier helemaal dol van. Ik zit eraan te denken om andere auto te kopen, maar zou zonde zijn want verder rijd het prima en zit het prima. Pffff dilemma.
Re: startproblemen
Geplaatst: 25 mei 2014 11:50
door fonsgoes
Hoe werkt de gasregelklep van de modus? door wat wordt de gasregelklep aangestuurd? Kan het zijn dat iets in de gasregelklep een zacht fluitend geluid geeft als de motor uit is kan dat een oorzaak zijn dat de accu langzaam leegloopt als contactslot uitstaat en sleutel niet in contactslot zit?
Re: startproblemen
Geplaatst: 25 mei 2014 11:52
door fonsgoes
Hoe werkt de gasregelklep van de modus? door wat wordt de gasregelklep aangestuurd? Kan het zijn dat iets in de gasregelklep een zacht fluitend geluid geeft als de motor uit is kan dat een oorzaak zijn dat de accu langzaam leegloopt als contactslot uitstaat en sleutel niet in contactslot zit?