Pagina 1 van 1

Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 25 aug 2016 19:12
door rvdgaag
In Oostenrijk is een nieuwe Espace bij 200 km/h zijn motorkap verloren :discuss:

Het bovenste gedeelte (metaal) is losgekomen van het onderste gedeelte van de motorkap:

;set=o.726800287371777&type=3&theater

Dit is voor Renault Duitsland de aanleiding geweest om afgelopen week de Espace rijders de aankondiging van een terugroepactie te doen met het dringende advies niet boven de 140 km/h te rijden.

Ik contacteerde mijn dealer die direct Renault NL belde, reactie Renault NL ja we weten het maar we rijden hier niet boven de 140 km/h :fp: :fp: :fp:

Alsof we nooit in Duitsland komen, ik zit er bijna wekelijks en hoge snelheden rij ik daar ook. Uiteindelijk zei NL dat ze er opvolging aan gaan geven en na 27-9 met een oplossing komen (is ook het signaal in Duitsland).

Eigenlijk is het te gek voor woorden hoe Renault NL dit onder de pet houdt.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 25 aug 2016 20:38
door Pleiades
Hoe krijgen ze het voor elkaar bij Renault...

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 25 aug 2016 22:00
door GTMart
Ik contacteerde mijn dealer die direct Renault NL belde, reactie Renault NL ja we weten het maar we rijden hier niet boven de 140 km/h :fp: :fp: :fp:
Werd mij ook verteld door RN jaren geleden toen ik klaagde dat de remmen van mijn Laguna III GT 4 control 2.0T niet geschikt waren voor mijn auto :fp: Je koopt een auto dit 242 km/h kan maar dan niet remmen meneer, je mag in NL maar 120 km/h rijden.

Ze zijn niet zo goed bezig bij Renault, lijkt wel de weg terug.......

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 25 aug 2016 22:33
door DHL
Pffff en denken dat ik zo knalde met dat ding...

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 25 aug 2016 23:58
door mechanic
Wat was er dan met de remmen waardoor je ze niet geschikt vond?

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 26 aug 2016 00:34
door GTMart
Wat was er dan met de remmen waardoor je ze niet geschikt vond?
Zit veel in Duitsland en de sedan die ik had was best snel, op de teller dik 250 !

Nou bij 5000 km waren de schijven al krom, garantie. tussen de 10-15 K waren ze weer krom, garantie. bij 25K weer krom en reactie naar RN, de dealer heeft ze onder coulance vervangen uiteindelijk, bij 35K heb ik ze zelf maar weer vervangen.

Van hoge snelheid afremmen naar bv 160-170 was funest, remmen kregen te weinig koeling ondanks dat er al 230 mm schijven op zaten.
Mede hierdoor heb ik mijn espace meteen uitgerust met Brembo schijven achter en Zimmerman geperforeerde schijven voor.

Renault zegt; meneer het is geen RS en u mag in NL maar 120 km/h rijden :(
Ze maken wel een auto die zo snel kan maar de remmen waren onder bemeten.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 26 aug 2016 09:26
door Thomas84
Ik hoop 320mm schijven ipv 230mm anders zat die van een twingo erop ;)

Denk dat het ook met kwaliteit te maken heeft. Mijn vorige Passat 2.0 TDI DSG 170pk origineel (na aanpassen 204pk/435nm) had 312mm schijven voor. Je hebt deze echter in verschillende diktes. Origineel zaten er dan ook Audi schijven (icm blokken) onder, deze waren wat dikker dan bijvoorbeeld de 312mm schijven van een 1.9TDI. Mijn Passat liep 245 op de teller en natuurlijk wel eens goed moeten remmen. Ook met de Passat op het circuit gereden maar nooit problemen gehad met kromme schijven e.d..

Verder ging er wel van alles aan de Passat kapot, maar de remmen waren top Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
D

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 26 aug 2016 11:32
door mechanic
Vanaf bepaald gewicht/vermogen hanteerd renault inderdaad de 320mm schijven.
De v6 heeft deze ook,sporadisch kwam r eentje met kromme schijven.
Vaak wordt er ook niet grondig genoeg schoongemaakt,vuil tussen naaf/schijf is funest.
Bij een espace waar klant eens geperforeerde schijven op had gemonteerd waren meteen na montage problemen met trillen.
Originele producten en goed monteren is vaak het beste.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 26 aug 2016 13:42
door GTMart
Bedoel uiteraard de 320 schijven, tikfoutje.

Best tevreden met de geperforeerde schijven, mooi spul al 40000 km lang.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 26 aug 2016 14:19
door WillemS
Dit is wel een vreemd verhaal. De RDW stelt bij de toelating van de wagen dat bv de banden de konstruktiesnelheid van de wagen aan moeten kunnen en ook het gewicht van een vol beladen auto.
Dit zou ook voor de rest van de wagen (moeten) gelden, toch!?
Nou dan dient Renault ook te zorgen voor voldoende remcapaciteit, en dat de onderdelen van de wagen ook aan de wagen blijven zitten.
Denk toch dat mijn volgende wagen geen Renault meer zal worden voorlopig.
mvg WillemS

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 26 aug 2016 14:21
door rvdgaag
IK heb een melding bij de RDW gedaan, ze komen er op terug.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 26 aug 2016 14:56
door GTMart
@WillemS
Mijn idee en helemaal mee eens !

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 29 aug 2016 16:25
door WillemS
Dit is niet de 1e keer dat er problemen zijn bij de intro van een nw model. De Laguna's 1 o.a. hebben ook heel veel schade aan de reputatie aangericht.
Soms komen ze gewoon te snel op de markt om geen marktaandeel te verliezen, maar zoals we wel geleerd hebben; haastige spoed is zelden goed.
mvg WillemS

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 29 aug 2016 16:29
door DHL
T is bij mij jammer genoeg ook geen Renault meer geworden. Stiekem moet ik zeggen dat er toch verschil op zit met de wagen die ik nu heb.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 29 aug 2016 17:28
door Thomas84
DHL schreef:T is bij mij jammer genoeg ook geen Renault meer geworden. Stiekem moet ik zeggen dat er toch verschil op zit met de wagen die ik nu heb.
Daar was de nieuwprijs ook naar ;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 29 aug 2016 18:14
door DHL
Ja,... Ik ga er niet te diep op ingaan, ik zou het merk dat ik altijd zo graag had tekort doen.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 29 aug 2016 21:31
door Cabool
Is ook niet helemaal serieus om een 730d van nieuwprijs (in Belgie) 70.000 euro? te vergelijken met een Renault die nieuw 40.000 euro kost. Dat is bijna de helft. :)

Vergelijk een Espace met een X1 of een 2 en dan is het een ander verhaal. Ik las net op een forum het verhaal van de ACC hoe die (niet) werkt op een X1 als er zonlicht op valt bv... zou wat mij betreft niet mogen verkocht worden.

Begrijp me niet verkeerd... ik heb jaren Mercedes gereden en dat kwaliteitsverschil is groot. Maar voor dezelfde prijs als de Espace had ik bij Mercedes een kale V-klasse... word je niet blij van... zelfs al is het dan degelijk... al de rest is kleiner en voor mij te klein, bv. de BMW 2 Tourer.. leuke auto, maar bijna even duur als een Espace en te klein voor mij. Een V-klasse met dezelfde opties als ik nu heb kostte me 60.000 euro... en dan rij je nog steeds met een 'bus' vergeleken met de Espace die toch sportiever oogt. Als de kinderen wat groter zijn wordt het misschien wel terug een Mercedes... hangt ervan af hoe de Espace (en Renault) me bevallen is... :)

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 30 aug 2016 02:30
door DHL
Nee Cabool ik begrijp wat je wil zeggen. Is zeker niet de bedoeling een wagen die dubbel kost te vergelijken. Maar ik bedoel vooral het laatste wat je schrijft.
Ik zie Renault nog altijd erg graag als merk en ze maken zeer mooie wagens met een eigen flair. Maar één en ander zou beter getest mogen worden vooraleer het te commercialiseren. Heb de indruk dat het testrijden teveel aan de klant wordt overgelaten om daarna een degelijke phase 2 op de markt te brengen.
Als ik terug keer zou het zeker (van eender welk model) een tweede phase worden.

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 30 aug 2016 07:46
door Cabool
Daar kan ik wel in volgen ja...

Re: Espace 2015 schadegeval door ontwerpfout

Geplaatst: 30 aug 2016 08:10
door DHL
Mijn Espace IV phase 2, Espace IV phase 4, De Scenic III Phase 2, Megane 1 cabrio phase 2 zijn wagens waar ik nooit probs mee had.
Mijn Vel Satis Phase 1, Latitude Phase 1, Espace V phase 1, Scenic 2 Phase 1 zijn de wagens die veel in de garage stonden. Allemaal nieuw gekocht, dus daaraan kan het niet liggen.
Heb in die jaren veel vergelijkingsmateriaal en het komt altijd op hetzelfde neer.
In feite... die Espace IV phase 4 had ik moeten houden. Dat was echt een bullet proof wagen. Maar k vond het model beetje oud worden en een mens wil wel eens wat nieuws. Had ik nu die wagen gehouden en daarna een Espace V phase 2 gekocht, ik reed nog steeds met Renault...