Mégane III RS
Geplaatst: 03 mar 2009 21:45
Bron: www.autoweek.nl
Mégane Renaultsport 250 - zo heet dit beestje officieel. Het is de topversie van de derde generatie Renault Mégane. En hij belooft spektakel.

Renault laat ons op de Autosalon van Genève kennismaken met de nieuwe RS. De kunstenaars van Renault Sport uit Dieppe hebben het nieuwe model voorzien van ruim voldoende kracht: de middenklasser heeft 250 pk onder de kap.
Klik hier!
Renault Sport heeft een moeilijke taak om de vorige Mégane RS te overtreffen, maar dit moet de auto worden die het moet gaan doen. Hij is opnieuw voorzien van de 2,0-liter turbomotor die ditmaal tot 250 pk is opgeschroefd. Jammer genoeg zijn er nog geen prestatiescijfers. Het maximale koppel is naar 340 Nm bij 5.500 tpm gegaan. De twin scroll turbo moet zorgen voor voldoende vermogen bij alle toerentallen.
Renault meldt dat er is gewerkt aan de elektrische stuurbekrachtiging om de besturing preciezer te maken en het contact met de weg te verbeteren. De Mégane Renaultsport 250, zoals dit beestje officieel heet, is verder voorzien van LED dagrijverlichting in de voorbumper en een splitter die moet doen denken aan de R28 F1-auto. In het interieur kan de bestuurder zich verlekkeren aan aluminium pedalen, een Renaultsport stuurwiel en een analoge toerenteller die zowel laat zien als laat horen wanneer het ideale schakelmoment is bereikt.




Mégane Renaultsport 250 - zo heet dit beestje officieel. Het is de topversie van de derde generatie Renault Mégane. En hij belooft spektakel.

Renault laat ons op de Autosalon van Genève kennismaken met de nieuwe RS. De kunstenaars van Renault Sport uit Dieppe hebben het nieuwe model voorzien van ruim voldoende kracht: de middenklasser heeft 250 pk onder de kap.
Klik hier!
Renault Sport heeft een moeilijke taak om de vorige Mégane RS te overtreffen, maar dit moet de auto worden die het moet gaan doen. Hij is opnieuw voorzien van de 2,0-liter turbomotor die ditmaal tot 250 pk is opgeschroefd. Jammer genoeg zijn er nog geen prestatiescijfers. Het maximale koppel is naar 340 Nm bij 5.500 tpm gegaan. De twin scroll turbo moet zorgen voor voldoende vermogen bij alle toerentallen.
Renault meldt dat er is gewerkt aan de elektrische stuurbekrachtiging om de besturing preciezer te maken en het contact met de weg te verbeteren. De Mégane Renaultsport 250, zoals dit beestje officieel heet, is verder voorzien van LED dagrijverlichting in de voorbumper en een splitter die moet doen denken aan de R28 F1-auto. In het interieur kan de bestuurder zich verlekkeren aan aluminium pedalen, een Renaultsport stuurwiel en een analoge toerenteller die zowel laat zien als laat horen wanneer het ideale schakelmoment is bereikt.



