Grappig dat er weer eens iemand dit product nieuw leven probeerd in te blazen,
het is idd een NL-uitvinding, maar dan wel uit de jaren 70 als ik het goed herinner.
Deze meneer werd toen uitgelachen en niet serieus genomen, testen toen der tijd
met de auto van toen der tijd gaven toch echt een serieus verschil, tegenwoordig
zal het allemaal wel meevallen.
"De AeroFinn werkt als volgt:
De AeroFinn zet laminaire luchtstromen om in circulaire luchtstromen. Hierdoor wordt de motor beter gevuld met lucht en wordt er minimaal tussen 60% en 400% meer lucht in de motor gebracht. Meer lucht betekent een betere verbranding. En een betere verbranding betekent minder brandstof, minder uitstoot en meer power."
Nu krijg je een stukje "broodje aap-verhaal" voor geschoteld waar je U tegen zegt, de uitleg:
men nemen een 2000cc motor, hier past dus 2000cc brandstof mengsel in, bij 60% meer lucht hoort ook een extra
percentage brandstof, stel dat dat 1/3 deel is, dan komt er nog eens 20% brandstof extra bij, dus totaal 80 % meer
volume in de cilinders............ ja ja???
Dan zou je dus op een volume uitkomen van 3600cc, en dat in een 2000cc motor..... ik geloof niet dat ik dat hoef
uit te leggen dat dat niet gaat passen
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je de luchtflow/luchtstroom gaat bevorderen, hierdoor zou je minder
aanzuigkrachtverlies krijgen en dus minder weerstand tijdens het ronddraaien van de motor, gevolg zou dan kunnen
zijn dat je een fractie meer vermogen overhoud en de daarbij behorende minder verbruik.
Maar dat er meer lucht in de motor komt lijkt mij idd te mooi om waar te zijn
