Pas clio 1.4 aut.'97 gekocht maar heb div. problemen
Geplaatst: 24 sep 2007 00:02
Hallo
Allereerst complimenten voor dit forum en de mensen die zich inzetten om anderen te helpen !!!
Ook ik kan wel wat hulp gebruiken.
De afgelopen 2 jaar hebben wij de ene na de andere miskoop gehad .
Omdat onze vijfde auto in die tijd na 3 maanden ook al weer op sterven na dood was hebben we wat geld van mijn schoonouders geleend en voor ons doen iets duurders gekocht zodat we nu eindelijk eens een poosje zonder problemen konden rijden, we moeten door omstandigheden steeds ritten van 200 km maken.
Ons oog viel op een clio 1.4 automaat van 1997 met 114.500 op de teller (van te voren nagetrokken via nap).
De verkoper (particulier en al 7 jaar eigenaar) heeft meerdere keren verteld dat de auto echt in topconditie was en hij is op zich ook goed onderhouden bij een garage waar ik ook langs geweest ben tijdens de bezichtiging.
Tijdens de proerit heb ik heel rustig gereden omdat het mijn auto nou eenmaal nog niet was en het enige wat mij opviel was dat hij niet zo heel erg pittig optrok maar vertelde dat tegen de verkoper en die zei ook dat zijn vrouw er altijd erg rustig mee gereden had dus ik dacht dat gaat na wat kilometers snelweg wel over.
Na aanschaf merkte ik op de snelweg dat de auto wat begon te trillen, hoofdzakelijk als hij in zijn derde versnelling rijd maar dacht op dat moment dat hij misschien uitgebalanceerd moest worden.
Inmiddels wat kilometers gemaak en het trillen is steeds aanwezig , het zit voor maar het trilt door de hele auto.
Het is misschien het beste te vergelijken met als je van die hele korte ribbels hebt in het asvalt van de snelweg van stilstaande auto's in de file bij warm weer.
Alleen hij doet het bij elke snelheid en heel misschien soms een klein beetje in zijn 2 maar zodra de automaat naar zijn 3 schakeld dan word het duidelijk voelbaar en soms als je wat meer gas geeft lijkt het iets meer te worden.
De snelheid of hevigheid van het trillen varieerd niet met harder of zachter rijden.
Ben er mee langs de dealer geweest maar daar moesten ze 75 per uur hebben om de klacht op te zoeken.
Dan de automaat, met koude motor schakeld hij soms grof en met een dreun geluid/gevoel .
Hij doet dit dan vaak bij rustig optrekken en met meer gas is het minder maar af en toe is het ook zij het in mindere mate bij meer gas aanwezig, en soms gaat het vanaf koude start ook wel eens gewoon rustig kortom geen pijl aan te trekken.
Het is dus echt een kortstondige bonk die je hoort en voelt.
Dan nog het vermogen.
De auto is met optrekken vrij lui tot 3000 toeren daarboven lijkt hij normaal op te gaan trekken.
Als je in de stad wat gas geeft gaat het allemaal traag en als je bv 90 op de snelweg rij en je geef gas dan trekt hij een stuk vlotter.
Nou rij ik toch nooit hard maar vandaag reed ik in het limburgse heuvel landschap en had de auto echt moeite met de hellingen en zakte de snelheid in zijn 2 wat terug terwijl ik het gas flink ingetrapt had.
Ik heb de verkoper benaderd en die zegt dat het wild west verhalen zijn en dat ik aan het zoeken ben naar mankementen maar ten eerste zou ik echt geen reden kunnen bedenken waarom ik naar mankementen zou gaan zoeken en ten tweede waren we juist zo trots als een pauw met deze auto en dachten mede door het verhaal van de verkoper nu HET lot uit de loterij te hebben.
Ik geef toe ik heb totaal geen verstand van autotechniek maar na bijna een miljoen kilometers in mijn leven met de meest uiteen lopende auto's van wrakken tot splinternieuwe mercedesen merk ik wel degelijk als er iets niet pluis is met een auto.
Ik laat het er niet bij zitten en vandaar dat ik hoop dat er een clio freak hier enig idee heeft wat hier loos kan zijn.
Ik ga van de week naar de garage waar hij onderhouden is en die beaamde dat de auto goed was en zou graag wat ideeen hebben waar er naar gekeken zou kunnen worden zodat die monteur niet al te makkelijk partij voor de verkoper (vaste klant) kan trekken.
bvb heel erg bedankt
Ferry
Allereerst complimenten voor dit forum en de mensen die zich inzetten om anderen te helpen !!!
Ook ik kan wel wat hulp gebruiken.
De afgelopen 2 jaar hebben wij de ene na de andere miskoop gehad .
Omdat onze vijfde auto in die tijd na 3 maanden ook al weer op sterven na dood was hebben we wat geld van mijn schoonouders geleend en voor ons doen iets duurders gekocht zodat we nu eindelijk eens een poosje zonder problemen konden rijden, we moeten door omstandigheden steeds ritten van 200 km maken.
Ons oog viel op een clio 1.4 automaat van 1997 met 114.500 op de teller (van te voren nagetrokken via nap).
De verkoper (particulier en al 7 jaar eigenaar) heeft meerdere keren verteld dat de auto echt in topconditie was en hij is op zich ook goed onderhouden bij een garage waar ik ook langs geweest ben tijdens de bezichtiging.
Tijdens de proerit heb ik heel rustig gereden omdat het mijn auto nou eenmaal nog niet was en het enige wat mij opviel was dat hij niet zo heel erg pittig optrok maar vertelde dat tegen de verkoper en die zei ook dat zijn vrouw er altijd erg rustig mee gereden had dus ik dacht dat gaat na wat kilometers snelweg wel over.
Na aanschaf merkte ik op de snelweg dat de auto wat begon te trillen, hoofdzakelijk als hij in zijn derde versnelling rijd maar dacht op dat moment dat hij misschien uitgebalanceerd moest worden.
Inmiddels wat kilometers gemaak en het trillen is steeds aanwezig , het zit voor maar het trilt door de hele auto.
Het is misschien het beste te vergelijken met als je van die hele korte ribbels hebt in het asvalt van de snelweg van stilstaande auto's in de file bij warm weer.
Alleen hij doet het bij elke snelheid en heel misschien soms een klein beetje in zijn 2 maar zodra de automaat naar zijn 3 schakeld dan word het duidelijk voelbaar en soms als je wat meer gas geeft lijkt het iets meer te worden.
De snelheid of hevigheid van het trillen varieerd niet met harder of zachter rijden.
Ben er mee langs de dealer geweest maar daar moesten ze 75 per uur hebben om de klacht op te zoeken.
Dan de automaat, met koude motor schakeld hij soms grof en met een dreun geluid/gevoel .
Hij doet dit dan vaak bij rustig optrekken en met meer gas is het minder maar af en toe is het ook zij het in mindere mate bij meer gas aanwezig, en soms gaat het vanaf koude start ook wel eens gewoon rustig kortom geen pijl aan te trekken.
Het is dus echt een kortstondige bonk die je hoort en voelt.
Dan nog het vermogen.
De auto is met optrekken vrij lui tot 3000 toeren daarboven lijkt hij normaal op te gaan trekken.
Als je in de stad wat gas geeft gaat het allemaal traag en als je bv 90 op de snelweg rij en je geef gas dan trekt hij een stuk vlotter.
Nou rij ik toch nooit hard maar vandaag reed ik in het limburgse heuvel landschap en had de auto echt moeite met de hellingen en zakte de snelheid in zijn 2 wat terug terwijl ik het gas flink ingetrapt had.
Ik heb de verkoper benaderd en die zegt dat het wild west verhalen zijn en dat ik aan het zoeken ben naar mankementen maar ten eerste zou ik echt geen reden kunnen bedenken waarom ik naar mankementen zou gaan zoeken en ten tweede waren we juist zo trots als een pauw met deze auto en dachten mede door het verhaal van de verkoper nu HET lot uit de loterij te hebben.
Ik geef toe ik heb totaal geen verstand van autotechniek maar na bijna een miljoen kilometers in mijn leven met de meest uiteen lopende auto's van wrakken tot splinternieuwe mercedesen merk ik wel degelijk als er iets niet pluis is met een auto.
Ik laat het er niet bij zitten en vandaar dat ik hoop dat er een clio freak hier enig idee heeft wat hier loos kan zijn.
Ik ga van de week naar de garage waar hij onderhouden is en die beaamde dat de auto goed was en zou graag wat ideeen hebben waar er naar gekeken zou kunnen worden zodat die monteur niet al te makkelijk partij voor de verkoper (vaste klant) kan trekken.
bvb heel erg bedankt
Ferry