RENAULT SCENIC 2002 Moeilijk starten, resultaat lege accu.
Geplaatst: 27 mei 2018 15:06
Hi allemaal.
Ik zit met een probleempje. En wie weet kan iemand mij helpen met de juiste keuze te maken...
Mijn Renault Scenic Air 1.4, bj 2002 is de laatste maanden raar bezig met zijn toeren. Regelmatig uitval bij het achteruit rijden,
en ik moet hogere toeren maken om weg te komen. Bij de APK keuring meteen ook afspraak hiervoor gemaakt. Hiervoor is de gashuisklep gereinigd, oliefilter etc. Helaas nog een keer terug moeten komen omdat er ergens een lek zat bij het luchtfilter. Deze was niet goed vastgezet.
De auto reageerde meteen anders. Normaliter 50 / 60, nu 75 / 80 toeren stationair. Maar het starten duurde nu iets langer. Even wennen, maar het klonk allemaal weer goed. Gisteravond daarentegen schoten de toeren helemaal door toen ik vanuit de 1 terug ging naar in koppeling. Dus: Koppeling helemaal ingedrukt, geen gas maar wel een hoop toeren. Even opnieuw geschakeld en hij liep weer terug. Klein akkefietje. Vandaag, ging het starten weer moeizaam, met resultaat dat ik nu met een lege accu zit. De accu is van 2011. Dus vermoedelijk zal ik die moeten vervangen. Hij ligt nu aan de druppellader, in de hoop morgen nog weg te kunnen komen. Wat zou het kunnen zijn? En is het slim om eerst naar de accuwinkel te gaan ( goedkoper ) en te proberen of meteen terug naar de garage? Of anders?
Het is nu zondag. De garage is dicht, maar wil graag morgen nog op pad kunnen gaan... Alles wat ik vandaag zelf kan doen, scheelt. Al is het eerste beste ding om morgen een accu te halen.
Ik zit met een probleempje. En wie weet kan iemand mij helpen met de juiste keuze te maken...
Mijn Renault Scenic Air 1.4, bj 2002 is de laatste maanden raar bezig met zijn toeren. Regelmatig uitval bij het achteruit rijden,
en ik moet hogere toeren maken om weg te komen. Bij de APK keuring meteen ook afspraak hiervoor gemaakt. Hiervoor is de gashuisklep gereinigd, oliefilter etc. Helaas nog een keer terug moeten komen omdat er ergens een lek zat bij het luchtfilter. Deze was niet goed vastgezet.
De auto reageerde meteen anders. Normaliter 50 / 60, nu 75 / 80 toeren stationair. Maar het starten duurde nu iets langer. Even wennen, maar het klonk allemaal weer goed. Gisteravond daarentegen schoten de toeren helemaal door toen ik vanuit de 1 terug ging naar in koppeling. Dus: Koppeling helemaal ingedrukt, geen gas maar wel een hoop toeren. Even opnieuw geschakeld en hij liep weer terug. Klein akkefietje. Vandaag, ging het starten weer moeizaam, met resultaat dat ik nu met een lege accu zit. De accu is van 2011. Dus vermoedelijk zal ik die moeten vervangen. Hij ligt nu aan de druppellader, in de hoop morgen nog weg te kunnen komen. Wat zou het kunnen zijn? En is het slim om eerst naar de accuwinkel te gaan ( goedkoper ) en te proberen of meteen terug naar de garage? Of anders?
Het is nu zondag. De garage is dicht, maar wil graag morgen nog op pad kunnen gaan... Alles wat ik vandaag zelf kan doen, scheelt. Al is het eerste beste ding om morgen een accu te halen.