toerental blijft hangen
Geplaatst: 19 apr 2011 22:47
Heren,
Ik zal het probleem proberen te schetsen:
Mijn Renault scienic 1.6 turbo diesel rijdt prima, maar sinds enkele tijd daalt het toerental veel te langzaam. Dit uit zich door amper op de motor te remmen zodat ik de wielremmen veel meer moet gebruiken. Het niet zo dat de wagen op hol slaat, want als ik met de remmen vertraag dan zakt het toerental wel, maar niet meer zo spontaan als een tijdje geleden. Ook opmerkelijk is dat als ik aan een licht of aan een kruispunt moet stoppen, dan blijft de motor ongeveer 10 seconden op 1000 toeren draaien en zakt dan naar de gewone 800 toeren. Ik heb onlangs mijn dashboard laten repareren, en dat is perfect verlopen dankzij dit forum, Ik heb toen gezien dat er met software vanalles geregeld kan worden, zou het probleem ook met software temaken kunnen hebben? Ik zeg er wel bij dat ik meestal kortere afstanden maak en dat ik een vrij luie chauffeur ben( tot ongenoegen van sommige mede passagiers) Iemand heeft al gesuggereerd dat er ergens in de uitlaat een voeler ziet die wel eens aangeroet zou kunnen zijn Zelf ben ik helemaal niet technisch, mij kan alles verteld worden, daarom graag wat mogelijke oorzaken door de kenners hier.
bedankt
Dirk
Ik zal het probleem proberen te schetsen:
Mijn Renault scienic 1.6 turbo diesel rijdt prima, maar sinds enkele tijd daalt het toerental veel te langzaam. Dit uit zich door amper op de motor te remmen zodat ik de wielremmen veel meer moet gebruiken. Het niet zo dat de wagen op hol slaat, want als ik met de remmen vertraag dan zakt het toerental wel, maar niet meer zo spontaan als een tijdje geleden. Ook opmerkelijk is dat als ik aan een licht of aan een kruispunt moet stoppen, dan blijft de motor ongeveer 10 seconden op 1000 toeren draaien en zakt dan naar de gewone 800 toeren. Ik heb onlangs mijn dashboard laten repareren, en dat is perfect verlopen dankzij dit forum, Ik heb toen gezien dat er met software vanalles geregeld kan worden, zou het probleem ook met software temaken kunnen hebben? Ik zeg er wel bij dat ik meestal kortere afstanden maak en dat ik een vrij luie chauffeur ben( tot ongenoegen van sommige mede passagiers) Iemand heeft al gesuggereerd dat er ergens in de uitlaat een voeler ziet die wel eens aangeroet zou kunnen zijn Zelf ben ik helemaal niet technisch, mij kan alles verteld worden, daarom graag wat mogelijke oorzaken door de kenners hier.
bedankt
Dirk