Pagina 1 van 1

Oliepomp wel/niet vervangen

Geplaatst: 26 feb 2016 16:28
door Markendirk
Model/uitvoering : _Megane
Bouwjaar : _2011
Brandstof : _Diesel

Gisteren op weg naar huis melding dat oliepeil te laag was en er kans was op motorstoring, uiteraard gelijk gestopt en bij het openen van de motorkap zag ik dat alles onder de olie zat. ANWB is gekomen en deze heeft de oliefilter vervangen ( daar zat het lek volgens hem ) Vandaag auto naar dealer gebracht voor verder onderzoek, deze gaf aan dat voor 90% zeker de oliepomp vervangen moisten worden, kosten 860 euro.

Op internet lees ik dat deze oliepomp zelden of nooit kapot gaan, ziet de dealer iets over het hoofd door de pomp gelijk te vervangen? Kan ik een beroep doen op Renault voor deze zeldzame storing? Mocht het wel de oliepomp zijn is 860 euro dan een reeel bedrag? Auto is ex leaseauto en heeft 190.000 km gelopen.

Ik hoor het graag

Re: Oliepomp wel/niet vervangen

Geplaatst: 26 feb 2016 20:40
door kaleido 1
Je kreeg de melding oliepeil te laag , dit is niet hetzelfde als geen oliedruk meer.
Wat was er met het oliefilter aan de hand , gebarsten of los gelopen ?
Er zit in het systeem een overdruk klep , waardoor de druk normaliter niet te hoog kan worden .
Wat is voor hun de reden om de oliepomp te vervangen ?
Oliedruk te laag/hoog ?

Re: Oliepomp wel/niet vervangen

Geplaatst: 26 feb 2016 23:53
door mechanic
Gebarst filter gebeurt sporadisch door te hoge druk. Vaak is dan zoals de dealer zegt de oliepomp het probleem.
Wellicht moet het voorste subframe wat gelost worden,carterpan los en pomp wisselen. Dealer is ong 100e per uur,dus dat tikt aan.

Re: Oliepomp wel/niet vervangen

Geplaatst: 27 feb 2016 09:03
door Markendirk
De olie kwam uit filter, via de rand. Maandag gaan ze de oliedruk testen en weet ik meer, 90% kans dat het de oliepomp was zei die. Flinke kosten voor een auto van nog geen 5 jaar

Re: Oliepomp wel/niet vervangen

Geplaatst: 27 feb 2016 12:16
door kaleido 1
Tussen rubber en huis ? , kan natuurlijk ook een losgelopen filter zijn.