Clio 2 d7f loopt onregelmatig
Geplaatst: 16 dec 2016 19:51
Clio 2 1.2
2003
benzine
Beste forumleden,
Ik heb al geruime tijd problemen met mijn clio 1.2 (D7F motor). De motor slaat over op cilinder nr.1.
Stationair is het al goed te merken en dat blijft zo tot ongeveer 3200 toeren, daarna merk je het niet meer, of is het verdwenen. Bij het optrekken in de vierde of vijfde versnelling gaat zo nu en dan het emissielampje (oranje motorblok) knipperen en gaat na een paar minuten weer uit.
De bougies, bougiekabels en bobine zijn al vervangen, zonder merkbare verbetering.
Inmiddels hebben 2 garagebedrijven ernaar gekeken, beide algemene bedrijven, dus geen Renault specialisten.
De resultaten van de emissiemeting zijn onopvallend hoewel het benzineverbruik wel iets is toegenomen. De foutcode die het eerste bedrijf kon megeven was DF110 (destructief overslaan, intermitterend). Het (stationair) overslaan is ook inderdaad hoorbaar als een onregelmatig ploppend geluid in de uitlaat.
Veel verder kwamen die niet. Het tweede bedrijf kon het issoleren tot cilnder nr.1. Ik ben helaas vergeten welke foutkcode zij hebben uitgelezen. Na het wissen kwam de fout ook niet meteen weer terug, hoewel de motorloop duidelijk onregelmatig was.
Er is nog geen compressietest gedaan en ook een vacuumlek is nog niet uitgesloten. Ik ben echter een beetje bang dat ze nog lang kunnen zoeken zonder de oorzaak echt boven water te krijgen en wilde het probleem eerst hier eens voorleggen.
Nog niet zo heel lang geleden heb ik de kleppen gesteld, maar zou het onregelmatig oversllaan door een slecht afgestelde of lekke klep kunnen komen?
Iemand een idee van de oorzaak?
met groeten,
Fred
2003
benzine
Beste forumleden,
Ik heb al geruime tijd problemen met mijn clio 1.2 (D7F motor). De motor slaat over op cilinder nr.1.
Stationair is het al goed te merken en dat blijft zo tot ongeveer 3200 toeren, daarna merk je het niet meer, of is het verdwenen. Bij het optrekken in de vierde of vijfde versnelling gaat zo nu en dan het emissielampje (oranje motorblok) knipperen en gaat na een paar minuten weer uit.
De bougies, bougiekabels en bobine zijn al vervangen, zonder merkbare verbetering.
Inmiddels hebben 2 garagebedrijven ernaar gekeken, beide algemene bedrijven, dus geen Renault specialisten.
De resultaten van de emissiemeting zijn onopvallend hoewel het benzineverbruik wel iets is toegenomen. De foutcode die het eerste bedrijf kon megeven was DF110 (destructief overslaan, intermitterend). Het (stationair) overslaan is ook inderdaad hoorbaar als een onregelmatig ploppend geluid in de uitlaat.
Veel verder kwamen die niet. Het tweede bedrijf kon het issoleren tot cilnder nr.1. Ik ben helaas vergeten welke foutkcode zij hebben uitgelezen. Na het wissen kwam de fout ook niet meteen weer terug, hoewel de motorloop duidelijk onregelmatig was.
Er is nog geen compressietest gedaan en ook een vacuumlek is nog niet uitgesloten. Ik ben echter een beetje bang dat ze nog lang kunnen zoeken zonder de oorzaak echt boven water te krijgen en wilde het probleem eerst hier eens voorleggen.
Nog niet zo heel lang geleden heb ik de kleppen gesteld, maar zou het onregelmatig oversllaan door een slecht afgestelde of lekke klep kunnen komen?
Iemand een idee van de oorzaak?
met groeten,
Fred