Drama met mijn Megane 1.6e RN
Geplaatst: 21 dec 2016 21:24
Hallo iedereen,
Het gaat hier over een Renault Megane 1.6e rn. (volgens autoweek een 8 klepper maar er zit een 16 klepper badge op??? geen idee of de vorige eigenaar deze er op heeft laten zetten of gewoon de badge tof vind) uit 1998
Ik zit in een dilemma met mijn eerste megane, het is een super auto maar sinds kort doet de motor erg raar, ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Het begon allemaal toen de auto in zn stationair na een tijdje rijden hoogtoerig begon te worden dus ipv 10.000 rpm 15.000 of soms wel 20.000.
Toen begon hij te bokken op rotondes en op parkeerplaatsen, echt heel hevig, super irritant maar dacht er verder niet zo veel geks bij, toch maar even gegoogled en toen kwam ik injectie reiniger tegen, die rommel maar in mijn benzine gegooid en tot nu toe nog geen effect. vervolgens begon dat rare hartslag lampje te branden op mijn dashboard, wat het inhoud? ik heb geen flauw benul.
Nou begin ik me best wel zorgen te maken want hij liep laatst op 3 cilinders en na een keer opnieuw opstarten weer op 4??? als ik de auto netjes onder de 3000 toeren hou blijven ze ook alle 4 lopen, wel blijft het bokken. MAAR als ik hem boven de 3000 durf te krijgen valt er een weg en loopt hij heel erg laag stationair of heel erg hoog als er een cilinder niet weg valt?
Is dit een bekend probleem bij deze auto? wat kan ik er aan doen? ik wil het graag zelf doen, geld voor de garage zit er helaas op het moment niet in met die decembermaand maar ik moet natuurlijk wel kunnen blijven rijden.
PS: Klein detail, de koelvloeistof heeft een tijdje zo ontzettend laag gestaan dat de verwarming niet werkte, dit kwam omdat de dop er met het rubbere sealtje er niet goed op terug was gedraaid. nu loopt regelmatig de koelvloeistof naar beneden? misschien luchtbellen of ergens een lek? ik hoop niet dat mn koppakking dood is maar er komt geen dikke grijze wolk achter uit en ook niet langs het motorblok af.
Het gaat hier over een Renault Megane 1.6e rn. (volgens autoweek een 8 klepper maar er zit een 16 klepper badge op??? geen idee of de vorige eigenaar deze er op heeft laten zetten of gewoon de badge tof vind) uit 1998
Ik zit in een dilemma met mijn eerste megane, het is een super auto maar sinds kort doet de motor erg raar, ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Het begon allemaal toen de auto in zn stationair na een tijdje rijden hoogtoerig begon te worden dus ipv 10.000 rpm 15.000 of soms wel 20.000.
Toen begon hij te bokken op rotondes en op parkeerplaatsen, echt heel hevig, super irritant maar dacht er verder niet zo veel geks bij, toch maar even gegoogled en toen kwam ik injectie reiniger tegen, die rommel maar in mijn benzine gegooid en tot nu toe nog geen effect. vervolgens begon dat rare hartslag lampje te branden op mijn dashboard, wat het inhoud? ik heb geen flauw benul.
Nou begin ik me best wel zorgen te maken want hij liep laatst op 3 cilinders en na een keer opnieuw opstarten weer op 4??? als ik de auto netjes onder de 3000 toeren hou blijven ze ook alle 4 lopen, wel blijft het bokken. MAAR als ik hem boven de 3000 durf te krijgen valt er een weg en loopt hij heel erg laag stationair of heel erg hoog als er een cilinder niet weg valt?
Is dit een bekend probleem bij deze auto? wat kan ik er aan doen? ik wil het graag zelf doen, geld voor de garage zit er helaas op het moment niet in met die decembermaand maar ik moet natuurlijk wel kunnen blijven rijden.
PS: Klein detail, de koelvloeistof heeft een tijdje zo ontzettend laag gestaan dat de verwarming niet werkte, dit kwam omdat de dop er met het rubbere sealtje er niet goed op terug was gedraaid. nu loopt regelmatig de koelvloeistof naar beneden? misschien luchtbellen of ergens een lek? ik hoop niet dat mn koppakking dood is maar er komt geen dikke grijze wolk achter uit en ook niet langs het motorblok af.