Pagina 1 van 1

waterpomp vervangen Renault Megane Scenic 2.0 16v

Geplaatst: 27 jan 2017 21:29
door jacktw89
Beste,

Even een paar vragen over mijn Renault Megane Scenic 2.0 16v BJ 2000, ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven?!
Op welke punten moet ik letten tijdens het vervangen van een waterpomp?
Heeft iemand enig idee waarom ik mijn kachelweerstand in de afgelopen 7 maanden, nu alweer voor de derde keer moet vervangen?
Bij de 2de keer vervangen, heb ik ook meteen de kachelmotor meegenomen. Deze zitten samen er nu voor drie maanden in en de kachelweerstand die heeft het afgelopen week weer begeven.

Hopen dat jullie mij een antwoord kunnen geven :D
Alvast bedankt :thumb:

Re: waterpomp vervangen Renault Megane Scenic 2.0 16v

Geplaatst: 27 jan 2017 23:07
door mechanic
Waterpomp is aangedreven door de multiriem. Deze demonteren vereist dacht ik de krukaspoulie demonteren ivm boutje die er half achter zit. Hiervoor best de motor blokkeren met timing gereedschap.
De originele torx boutjes gaan vaak dol,een setje nieuwe boutjes met 6kant kop is vaak slim.
Afhankelijk van leeftijd/staat een nieuwe multiriemset. 5jaar/120k,geldt ook voor de distributieriem. De papieren pakking is imo onvoldoende,wat extra vloeibare pakking kan geen kwaad. Zorg dat alle oude pakkingresten goed weg zijn.
Is de paravan afvoer niet verstopt dat er water in de kachelmotor komt? Of een slechte stekker verbinding van de weerstand.

Re: waterpomp vervangen Renault Megane Scenic 2.0 16v

Geplaatst: 27 jan 2017 23:38
door jacktw89
Bedankt voor de info over de waterpomp..
De afvoer had ik nagekeken, de 1ste keer toen de kachelweerstand ermee ophield bleek die inderdaad verstopt. Deze keer uiteraard weer gecontroleerd maar bleek dit keer niet zo te zijn. Heb wel de stekkers doorgemeten, en dat bleek prima! Kan het toevallig aan de accu liggen, want er ligt blijkbaar een 44ah accu in. Die word morgen vervangen voor een 60ah!?

Re: waterpomp vervangen Renault Megane Scenic 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2017 00:28
door mechanic
Nee dat verschil van accu maakt hierin niets uit.
Er is in de stekkerverbindingen/kabels dus geen overgangsweerstand of corrosie?
De ventilatiemotor draait ook nog steeds soepel?