Pagina 1 van 1

D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 26 feb 2018 22:02
door Jezro
Is het mogelijk om een d4f cilinderkop op een d7f motorblok te zetten? Ik heb een twingo I 1.2 8v maar wil er zo goedkoop mogelijk een 16v van maken. Als dit niet mogelijk is, kan ik er dan gewoon een d4f blok in swappen? (Qua versnellingsbak etc.) Ik ben nieuw in de Renault wereld :p

Re: D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 27 feb 2018 10:25
door mechanic
Koop een 16v twingo,kosten weinig en geen ellende.
De 8v is imo de fijnere motor.

Re: D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 01 mar 2018 08:02
door Jezro
Ok dus ik kan beter de 8v houden. Maar kan ik die wat opkietelen? Ik vind het best een leuke auto maar hij mag wel wat meer vermogen hebben. Turbo misschien??

Re: D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 01 mar 2018 13:43
door mechanic
De hoeveelheid werk en kosten staan niet in verhouding,koop dan een vlottere auto.

Re: D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 01 mar 2018 17:50
door Jezro
Ik doe alles zelf, en onderdelen zullen van een afbraak komen (of van bij mij op het werk.. Mazda garage). Ik heb al wat oude turbo's en kleine intercoolertjes zien liggen. Het lijkt me leuk om audi's achter te laten aan de rode lichten :lol:

Re: D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 01 mar 2018 17:52
door Jezro
Ik heb een mx5 als funauto. Ben een motor aan hzt reviseren en ga die atmosferisch tunen. Maar ik wil al lang een turbo op een kleine auto knutselen om mensen te laten verschieten :lol:

Re: D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 02 mar 2018 06:11
door mechanic
Enkel een turbo monteren op een twingo zal niemand doen verschieten,mbt vermogen. Daar is wel wat meer voor nodig.
Geen ervaring mee verder,maar een motor wissel met de ouderwetse 1.8/2.0 is schijnbaar zonder àl te grote ingrepen mogelijk.

Re: D4f cilinderkop op een d7f motorblok

Geplaatst: 02 mar 2018 12:05
door mechanic
Natuurlijk is het wijs daar ook de ophanging/remmerij op aan te passen.