Soms 1500 Toeren, soms normaal, soms 600 toeren
Geplaatst: 13 mei 2018 21:36
Hallo allemaal,
Misschien dat jullie wat licht kunnen schijnen op een apart probleem dat ik heb met mijn Renault Laguna 2.0 135 pK uit 2003..
Met enige regelmaat gebeurt het dat wanneer ik stop voor een stoplicht de toeren rond de 1500 blijven steken. Wanneer ik dan in de eerste versnelling mijn koppeling licht op laat komen, zakken de toeren naar rond de 850. Dit is vooral vervelend in een situatie waarin je bijvoorbeeld een rotonde wilt nemen en de auto dan "uit zichzelf rijdt" door die hoge toeren.
Bij stationair draaien draait de motor rustig al wil hij soms nog wel eens zakken naar de 600 toeren. Dit gebeurt vooral vaak wanneer ik de auto wil parkeren.
Het rare is dat dit dus niet altijd gebeurt! Sommige dagen rijdt de auto als een zonnetje, andere dagen heb ik alle bovenstaande problemen.
De laatste tijd gebeurt het ook nog wel eens dat ik een benzine lucht ruik, vooral als ik de auto een stukje achteruit heb gereden. De lucht treedt meestal op wanneer de toeren naar de 600 zijn gezakt.
Werkzaamheden de afgelopen 2 weken:
- Smoorklephuis gereinigd
- Nieuwe bougies
- Distributieriem vervangen
- Nokkenasversteller vervangen
Heeft iemand een idee?
Misschien dat jullie wat licht kunnen schijnen op een apart probleem dat ik heb met mijn Renault Laguna 2.0 135 pK uit 2003..
Met enige regelmaat gebeurt het dat wanneer ik stop voor een stoplicht de toeren rond de 1500 blijven steken. Wanneer ik dan in de eerste versnelling mijn koppeling licht op laat komen, zakken de toeren naar rond de 850. Dit is vooral vervelend in een situatie waarin je bijvoorbeeld een rotonde wilt nemen en de auto dan "uit zichzelf rijdt" door die hoge toeren.
Bij stationair draaien draait de motor rustig al wil hij soms nog wel eens zakken naar de 600 toeren. Dit gebeurt vooral vaak wanneer ik de auto wil parkeren.
Het rare is dat dit dus niet altijd gebeurt! Sommige dagen rijdt de auto als een zonnetje, andere dagen heb ik alle bovenstaande problemen.
De laatste tijd gebeurt het ook nog wel eens dat ik een benzine lucht ruik, vooral als ik de auto een stukje achteruit heb gereden. De lucht treedt meestal op wanneer de toeren naar de 600 zijn gezakt.
Werkzaamheden de afgelopen 2 weken:
- Smoorklephuis gereinigd
- Nieuwe bougies
- Distributieriem vervangen
- Nokkenasversteller vervangen
Heeft iemand een idee?